Prezentarea Serviciului Autorizare Construcţii

Executarea lucrărilor de construcţii este permisă numai pe baza unei autorizaţii de construire sau de desfiinţare.
Autorizaţia de construire constituie actul de autoritate al administraţiei publice locale pe baza căruia este permisă executarea lucrărilor de construcţii corespunzător măsurilor prevăzute de lege referitoare la amplasarea, conceperea, realizarea, exploatarea şi postutilizarea construcţiilor.
Realizarea (edificarea) construcţiilor civile, industriale, agricole sau de orice natură, inclusiv a instalaţiilor aferente acestora, se poate efectua numai în baza şi cu respectarea prevederilor unei autorizaţii de construire, emisă în temeiul Legii nr. 50/1991 republicată şi în conformitate cu prevederile documentaţiilor de urbanism şi de amenajare a teritoriului, avizate şi aprobate potrivit legii.
Desfiinţarea (demolarea, dezafectarea ori dezmembrarea parţială sau totală) constructiilor şi instalaţiilor aferente construcţiilor, precum şi a oricăror amenajări se poate face numai pe baza unei autorizaţii de desfiinţare, emisă în aceleaşi condiţii cu autorizaţia de construire.
Serviciul Autorizare Construcţii are în subordine:

Subordonare

Activitatea Serviciului Autorizare Construcţii este subordonată Arhitectului Șef și Direcției Urbanism


Atribuții

-Elaborează autorizaţiile de construire pentru toate lucrările pentru care legea prevede eliberarea autorizaţiilor de construire şi care se află în unitatea administrativ - teritorială a municipiului.
-Verifică, analizează şi promovează documentaţiile depuse în vederea emiterii acordurilor unice şi apoi a autorizaţiilor de construire/desfiinţare;
-Organizează şi întocmeşte evidenţa şi circuitul documentelor serviciului;
-Efectuează deplasări pe teren la obiectivele supuse aprobării;
-Elaborează autorizaţii de construire, autorizaţii de desfiinţare, răspunsuri la note interne, răspunsuri la instantele de judecată, răspunsuri la adrese;
-Efectuează calculul şi inştiinţează beneficiarii în privinţa regularizării taxei de autorizare la expirarea acesteia;
- Înştiinţeaza Serviciul Disciplina în Construcţii din cadrul Poliţiei Locale cu privire la construcţiile executate total sau partial, fără autorizaţie sau cu nerespectarea autorizaţiilor de construire, pentru luarea măsurilor legale care se impun.
- Asigură regularizarea taxelor de autorizare de construire, organizarea şi menţinerea evidenţelor privind taxele de autorizare de construire şi arhivarea acestora în corespondenţă cu dosarele de autorizare.
- Asigură arhivarea documentelor elaborate în cadrul serviciului.
- Primeşte şi verifică documentaţiile tehnice pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii, repartizate de şef serviciu urbanism; documentaţiile trebuie să corespundă tuturor normelor şi reglementărilor în vigoare ce guvernează activitatea de proiectare.
- Urmăreşte executarea lucrărilor de construire conform autorizaţiei emise şi a termenelor prevăzute de aceasta; în cazul existenţei neconformităţilor cu prevederile legale, propun deîndată măsurile de remediere şi de sancţionare prevăzute în lege;
- La finalizarea lucrărilor întocmeşte procesele-verbale de recepţie a lucrărilor
- La finalizarea lucrărilor, dar nu mai târziu de 15 zile de la data expirării termenului de execuţie stabilit prin autorizaţie, va soma în scris proprietarul construcţiei pentru regularizarea taxei de autorizaţie, va urmări încasarea eventualelor diferenţe şi va ţine evidenţa acestora;
- Conduce Registrul de evidenţă al autorizaţiilor de construire, care va cuprinde, pe lângă datele de identificare a autorizaţiei, datele pentru: prelungirile acordate, eliberarea unor noi autorizaţii pentru aceeaşi lucrare, procesul verbal de recepţie al lucrării, valoarea calculată a taxei de autorizare, somaţiile pentru regularizarea taxelor de autorizare, valoarea calculată a regularizării taxei respective, dovada achitării integrale a taxei de autorizare.


Program cu publicul
Luni Marți Miercuri Joi Vineri
12:00 - 14:00 - 09:00 - 12:00 13:00 - 15:00 -
 

Contact Serviciul Autorizare Construcţii - şef serviciu Bakk Andrei Adresa: str. Gh. Şincai nr. 37, et. II, cam 14 și 15 Telefon: 0262-211001, 211002, int. 133 și 183

Cele mai accesate servicii publice

Lista tuturor serviciilor publice este disponibilă în secțiunea Servicii Publice
Evidența populației Eliberarea carții de identitate, Viza de flotant...
Stare civilă Nașteri, căsătorii, decese, divorțuri...
Înregistrare mijloace de transport Obținere certificat de înregistrare a motoscuterului, mopedului sau vehiculului
Se incarca...