Evidenţa populaţiei

ANUNŢ IMPORTANT ÎN ATENŢIA CETĂŢENILOR
Începând cu data de 18.07.2022 se va deschide Serviciul Public Comunitar Local De Evidență a Persoanelor Groși. Astfel, cetățenii domiciliați în satele Groși, Ocoliș și Satu Nou de Jos aparținând comunei Groși vor putea depune cererile pentru eliberarea actului de identitate pâna la data de 07.07.2022 la Serviciul Public Comunitar Local De Evidență a Persoanelor Baia Mare
 
Ulterior acestei date, începând cu data de 19.07.2022, cererile  pentru eliberarea actului de identitate se vor depune NUMAI la sediul Serviciului Public Comunitar Local De Evidență a Persoanelor Groși, jud.Maramureș.
Eliberare carte identitate provizorie
Cartea de identitate provizorie se elibereaza atunci cand persoana  nu poseda toate documentele necesare pentru eliberarea cartii de identitate si in cazul cetatenilor romani cu domiciliul in strainatate, care locuiesc temporar in Romania.
Eliberare act identitate la împlinirea vârstei de 14 ani
La implinirea varstei de 14 ani, minorul se va prezenta la ghiseul serviciului public comunitar de evidenta a persoanelor, insotit de unul dintre parinti sau, dupa caz, de reprezentantul sau legal, de persoana desemnata din cadrul centrului specializat aflat sub autoritatea serviciului public de asistenta sociala sau de persoana careia i-a fost incredintat in plasament pentru întocmirea actului de identitate.
Eliberare act identitate la expirare sau alte modificări
Serviciul de referă la eliberarea actului de identitate la : expirarea termenullui de  valabilitate, modificarea datelor de stare civilă, anularea documentului, schimbarea sexului sau a fizionomiei, reschimbare (schimbarea actului de identitate înainte de expirarea termenului de valabilitate)
Eliberare carte identitate la schimbare domiciliu, redenumire stradă
In situatia in care va achimbati domiciliul, strada pe care locuiti isi schimba numele sau se face o renumerotare a imobilelor, trebuie sa va prezentati la Biroul de Evidenta Informatizata a Persoanei pentru a vi se elibera o noua carte de identitate, care sa cuprinda noile date.
Eliberare act identitate la schimbare domiciliu din străinătate în România
Cetatenii romani cu domiciliul in strainatate care doresc sa-si schimbe domiciliul in Romania se prezinta la Serviciul public comunitar de evidenta a persoanelor pe a carui raza teritoriala este situat imobilul unde isi stabilesc domiciliul, pentru eliberarea unei noi carti de identitate.
Eliberare carte identitate la dobândirea cetățeniei române
După dobândirea cetățeniei române, persoana va solicita eliberarea cărții de identitate la primăria în a cărei rază își are domiciliul.
Viza de flotant
Menţiunea de stabilire a reşedinţei ( viza de flotant) se acordă pentru perioada solicitată, dar nu mai mare de un an, şi are valabilitate pe timpul cât persoana locuieşte în mod efectiv la adresa declarată ca reşedinţă. La expirarea acestui termen, persoana poate solicita înscrierea unei noi menţiuni de stabilire a reşedinţei.
Anulare de domiciliu
pentru persoanele fizice care au înscris în actul de identitate domiciliul sau reședința la adresa unui imobil dar nu mai locuiesc la această adresă
Eliberare Carte de Identitate provizorie cetățenilor români cu domiciliul în străinătate, care locuiesc temporar în România
CONFORM ART 74 din HG 1375/2006: Cetatenii romani domiciliati in strainatate, care doresc să intre in posesia unei carti de identitate provizorii, în care sa fie inscrisa resedinţa din România, unde locuiesc temporar se adresează Serviciului de Evidenta Persoanei de pe raza căruia au resedinţa.
ANUNŢ

 Având în vedere intrarea în vigoare la data de 1 ianuarie 2022 a prevederilor Legii nr.267/2021pentru completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.41/2016 privind stabilirea unor măsuri de simplificare la nivelul administrației publice centrale și pentru modificarea și completarea unor acte normative, pentru punerea în aplicare în mod unitar a dispozițiilor legale, modificările legislative ce vizează interdicția solicitării copiilor de pe avize sau documente care au fost emise de către instituții publice sau organe de specialitate ale administrației publice centrale nu se aplică și în cazul Instituțiilor locale, rămânând în vigoare obligativitatea prezentării tuturor actelor in format original cât și fotocopie!
De asemenea in Legea 105/2022 la alineatul(9) teza II-a al art.10 s-a stabilit că certificatele de stare civilă plastifiate ori modificate sau completate fără drept sunt nule
.
 

Vă mulţumim pentru înţelegere.
 
Se incarca...