Evidenţa populaţiei

PROGRAM DE LUCRU CU PUBLICUL
INFORMAȚII IMPORTANTE PENTRU CETĂŢENI
Pentru obținerea actelor de identitate, înscrierea în actul de identitate a mențiunii privind stabilirea reședinței și pentru alte probleme, cetățenii au posibilitatea:
   - programării on-line www.baiamare.ro, subsecțiunea Programări online evidența persoanelor
   - fară programare on-line, prezentându-se la sediul Biroului Evidența Informatizată a Persoanei, la ora deschiderii.
 
Începând cu data de 25.10.2023, termenul de soluționare a cererilor pentru eliberarea cărţilor de identitate este de  7 zile CALENDARISTICE de la data depunerii acestora.
Eliberare carte identitate provizorie
Cartea de identitate provizorie se elibereaza atunci cand persoana  nu poseda toate documentele necesare pentru eliberarea cartii de identitate si in cazul cetatenilor romani cu domiciliul in strainatate, care locuiesc temporar in Romania.
Eliberare act identitate la împlinirea vârstei de 14 ani
La implinirea varstei de 14 ani, minorul se va prezenta la ghiseul serviciului public comunitar de evidenta a persoanelor, insotit de unul dintre parinti sau, dupa caz, de reprezentantul sau legal, de persoana desemnata din cadrul centrului specializat aflat sub autoritatea serviciului public de asistenta sociala sau de persoana careia i-a fost incredintat in plasament pentru întocmirea actului de identitate.
Eliberare act identitate la expirare sau alte modificări
Serviciul de referă la eliberarea actului de identitate la : expirarea termenullui de  valabilitate, modificarea datelor de stare civilă, anularea documentului, schimbarea sexului sau a fizionomiei, reschimbare (schimbarea actului de identitate înainte de expirarea termenului de valabilitate)
Eliberare carte identitate la schimbare domiciliu, redenumire stradă
In situatia in care va achimbati domiciliul, strada pe care locuiti isi schimba numele sau se face o renumerotare a imobilelor, trebuie sa va prezentati la Biroul de Evidenta Informatizata a Persoanei pentru a vi se elibera o noua carte de identitate, care sa cuprinda noile date.
Eliberare act identitate la schimbare domiciliu din străinătate în România
Cetatenii romani cu domiciliul in strainatate care doresc sa-si schimbe domiciliul in Romania se prezinta la Serviciul public comunitar de evidenta a persoanelor pe a carui raza teritoriala este situat imobilul unde isi stabilesc domiciliul, pentru eliberarea unei noi carti de identitate.
Eliberare carte identitate la dobândirea cetățeniei române
După dobândirea cetățeniei române, persoana va solicita eliberarea cărții de identitate la primăria în a cărei rază își are domiciliul.
Viza de flotant
Menţiunea de stabilire a reşedinţei ( viza de flotant) se acordă pentru perioada solicitată, dar nu mai mare de un an, şi are valabilitate pe timpul cât persoana locuieşte în mod efectiv la adresa declarată ca reşedinţă. La expirarea acestui termen, persoana poate solicita înscrierea unei noi menţiuni de stabilire a reşedinţei.
Anulare de domiciliu
pentru persoanele fizice care au înscris în actul de identitate domiciliul sau reședința la adresa unui imobil dar nu mai locuiesc la această adresă
ANUNŢ

 Conform Legii 105/2022, alineatul(9) teza II-a al art.10, certificatele de stare civilă PLASTIFIATE ori modificate sau completate fără drept SUNT NULE.
 
Având în vedere cele de mai sus, NU se vor prelua cererile pentru act de identitate, în condițiile în care certificatele de stare civilă (naștere, căsătorie, deces) sunt plastifiate (înfoliate)
 

Vă mulţumim pentru înţelegere.
 
Declarația de primire în spațiu:
Conform HG 295/2021 Art 60 alin. 5 ,,Declarația de primire în spațiu poate fi dată cu cel mult 90 de zile înainte de data depunerii cererii pentru eliberarea actului de identitate la notarul public din țara ori în fața polițistului din structurile teritoriale ale Poliției Române și, cu cel mult 6 luni înainte de această dată, la misiunea diplomatică sau oficiul consular de carieră al României din străinătate ori la autoritățile străine competente. În acest ultim caz, declarația de primire în spațiu va fi prezentată tradusă și legalizată potrivit normelor legale în vigoare..
 

 
Achitarea online a contravalorii actului de identitate:
În cazul achitării online a contravalorii actului de identitate, dovada plății se va lista și se va prezenta la data programării pentru depunerea actelor.
 

 
Notarea in C.F. a unui imobil ca locuință a familiei
- art. 321 alin.(2) prevede că ,,Oricare dintre soţi poate cere notarea în cartea funciară, în condițiile legii, a unui imobil ca locuință a familiei, chiar dacă nu este proprietarul imobilului.”
- art. 322 alin.(1) stabileste că ,,Fară consimțământul scris al celuilalt soț, niciunul dintre soți, chiar dacă este proprietar exclusiv, nu poate dispune de drepturile asupra locuinței familiei și nici nu poate incheia acte prin care ar fi afectata folosinta acesteia”
În cazul în care găzduitorul declară verbal că imobilul a fost înscris în cartea funciară ca locuință a familiei, este necesar consimțământul de primire în spațiu al ambilor soți, care vor prezenta și documentul justificativ (ex.: extrasul de carte funciară)
 

 
Depunerea Cererilor pentru obţinerea actelor de identitate:
Cererile pentru obţinerea actelor de identitate se depun obligatoriu însoţite de documentele specifice fiecarui caz, documente afişate alăturat.

Prin urmare documentaţiile incomplete nu vor fi preluate de către lucrătorii de la ghişeu.

Vă rugăm să vă notaţi numărul de telefon pe cerere deoarece vă vom contacta telefonic în cazul în care sunt neconcordanţe la documente.
 

 
Extras CF eliberat de notar valabil doar cu Certif. de conformitate:
EXTRASUL DE CARTE FUNCIARĂ TREBUIE SĂ FIE OBȚINUT CU CEL PUȚIN 30 DE ZILE ANTERIOR DATEI DEPUNERII CERERII.
 
ADEVERINȚA DE LA REGISTRUL AGRICOL TREBUIE SĂ FIE OBȚINUTĂ CU CEL MULT 30 DE ZILE ANTERIOR DATEI DEPUNERII CERERII
 

Se incarca...