- Rolul administrației
- Managementul
- Structura administrației
- Anunțuri și comunicate
- Declarații de avere
- Administrație transparentă
- Strategia de dezvoltare
- Integritate instituțională
- Buget Local și Raportări financiare
- Contracte
- Rapoarte de activitate
- Concursuri de angajare
- Informații de interes public
- Planuri și politici de dezvoltare locală
- Plăți
- Transparenţa veniturilor salariale
- Guvernanță corporativă
- Protecția datelor cu caracter personal
- Monitorul Oficial Local
- Alegeri Locale - Biroul Electoral de Circumscripție Baia Mare
- Agenda Conducerii
Direcția Gestiune Bugetară
Direcţia Gestiune Bugetară este condusă de un director executiv adjunct subordonat directorului executiv economic.
Atribuțiile Direcției Gestiune Bugetară
• răspunde de întocmirea la termenul scadent a proiectului bugetului local al Municipiului Baia Mare, colaborând în acest scop cu toate direcţiile şi instituţiile din subordinea Consiliului local, pentru dimensionarea indicatorilor din bugetul local;
• furnizează date privind veniturile si cheltuielile bugetului centralizat al Municipiului Baia Mare pentru intocmirea raportului primarului privind starea economică si socială a municipiului si pentru orice alte rapoarte;
• răspunde de efectuarea plăţilor în limita fondurilor alocate;
• coordonează si controlează organizarea în bune condiţii a contabilităţii valorilor patrimoniale, în conformitate cu legislaţia în vigoare;
• răspunde de întocmirea corectă a balanţei de verificare a Primariei Municipiului Baia Mare;
• coordonează şi controlează efectuarea corectă şi la timp a înregistrărilor contabile privind veniturile, fondurile fixe, mijloacele circulante, cheltuielile, mijloacele bănesti, debitorii, creditorii, investiţiile, alte decontări, precum şi a oricăror altor opraţiuni care decurg din desfăşurarea activităţii direcţiei;
• îndrumă, coordonează si controlează efectuarea corectă şi la timp a operaţiunilor contabile care decurg în urma implementării proictelor cu finanţare din fonduri externe nerambursabile;
• participă la organizarea si realizarea sistemului informational, aplicând măsuri de raţionalizare si simplificare a lucrărilor de evidenţa contabilă si automatizare a prelucrării datelor ;
• asigură înregistrarea cronologică sistematică, prelucrarea, publicarea şi păstrarea informaţiilor cu privire la poziţia financiară, performanţa financiară şi alte informaţii referitoare la activitatea desfăşurată;
• asigură informaţii ordonatorului de credite cu privire la execuţia bugetelor de venituri şi cheltuieli, precum şi pentru întocmirea contului general anual al execuţiei bugetului Municipiului Baia Mare;
• răspunde de întocmirea situaţiilor financiare lunare, trimestriale şi anuale la nivelul Municipiului Baia Mare ;
• asigura repartizarea, fondurilor necesare pentru buna funcţionare a unităţilor din domeniul învăţământului, asistentei sociale, cultura şi sănătate, la nivelul creditelor aprobate prin bugetul local;
• asigura întocmirea lunară a contului de execuţie a cheltuielilor bugetare ;
• întocmeşte lucrări de prognoză economico-financiară pe termen scurt si mediu la nivelul municipiului în consens cu strategia de dezvoltare a localităţii;
• analizează documentaţiile depuse de societăţile comerciale subordonate Consiliului local, privind subvenţionarea unor servicii publice si propune măsuri de soluţionare a acestora conform cu prevederile legale in vigoare;
• organizează şi coordonează întreaga evidenta contabilă la nivelul Aparatului de specialitate al Primarului;
• asigura exercitarea Controlului Financiar Preventiv asupra operaţiunilor financiar-contabile;
• asigura asistenţa la comisiile de specialitate, de pe lângă consiliu la cererea acestora.