Prezentarea Compartimentului Stare Civilă

Compartimentul Stare Civilă gestionează activitatea de înregistrare a actelor şi faptelor de stare civilă.

Subordonare

Compartimentul Stare Civilă este subordonat Serviciului Public Comunitar Evidența Persoanelor.


Atribuții Principale

• întocmeşte la cerere sau din oficiu, potrivit legii, de acte de naştere, de căsătorie şi de deces, în dublu exemplar şi eliberează persoanelor fizice îndreptăţite de certificate doveditoare privind actele şi faptele de stare civilă înregistrate;
• întocmeşte, potrivit legii, de certificate de divorţ pe cale administrativă;
• Inscrierea de menţiuni pe marginea actelor de stare civilă aflate în păstrare şi trimiterea de comunicări de menţiuni pentru înscriere în registrele de stare civilă - exemplarul I sau, după caz, exemplarul II;
• eliberează gratuit, la cererea autorităţilor publice, extrase pentru uz oficial de pe actele de stare civilă, precum şi fotocopii ale documentelor aflate în arhiva proprie;
• eliberează, la cererea persoanelor fizice, dovezi privind înregistrarea unui act de stare civilă;
• trimite structurilor de evidenţă a persoanelor din cadrul S.P.C.L.E.P., la care este arondată unitatea administrativ-teritorială, comunicări nominale pentru născutii vii, cetăţeni români, ori cu privire la modificarile intervenite în statutul civil al cetăţenilor români; actele de identitate ale persoanelor decedate ori declaraţiile din care rezultă că persoanele decedate nu au avut act de identitate se trimit la structura de evidenta a persoanelor din cadrul S.P.C.L.E.P. de ultimul loc de domiciliu;
• dispune măsurile necesare păstrării registrelor şi certificatelor de stare civilă în condiţii care să asigure evitarea deteriorării sau a dispariţiei acestora şi asigură spaţiul necesar destinat desfăţurării activităţii de stare civilă;
• atribuie codurile numerice personale, denumite în continuare C.N.P., din listele de coduri precalculate, pe care le pastrează şi le arhivează în condiţii de deplină securitate;
• reconstituie registrele de stare civilă pierdute ori distruse - parţial sau total -, prin copierea textului din exemplarul existent, certificând exactitatea datelor înscrise prin semnare şi aplicarea sigiliului şi parafei;
• primește cererile de schimbare a numelui pe cale administrativă şi documentele prezentate în motivare, pentru a fi transmise, spre verificare, S.P.C.L.E.P. la care este arondată unitatea administrativ-teritorială;
• primește cererile de înscriere de menţiuni cu privire la modificările intervenite în strainătate, în statutul civil al persoanei, determinate de divorţ, adopţie, schimbare de nume şi/sau prenume, precum şi documentele ce susţin cererile respective, pe care le înaintează D.E.P.A.B.D. Bucureşti, în vederea avizării înscrierii menţiunilor corespunzătoare sau, după caz, a emiterii aprobării;
• primesc cererile de transcriere a certificatelor şi extraselor de stare civilă procurate din străinătate, însoţite de actele ce le susţin, întocmesc referatul cu propunere de aprobare sau respingere a cererii de transcriere pe care îl înaintează, împreună cu întreaga documentaţie, în vederea avizării prealabile de către D.J.E.P Maramureş în coordonarea cărora se află;
• primește cererile de rectificare a actelor de stare civilă şi efectuează verificări pentru stabilirea cu exactitate a erorilor depistate în cuprinsul actelor de stare civilă sau a menţiunilor înscrise pe acestea, întocmesc documentaţia şi referatul cu propunere de aprobare sau respingere şi le înaintează D.J.E.P Maramureş, pentru aviz prealabil, în vederea emiterii dispoziţiei de aprobare/respingere de rectificare de către primarul municipiului Baia Mare;
• primește cererile de reconstituire şi întocmire ulterioară a actelor de stare civilă, întocmește documentaţia şi referatul prin care se propune primarului municipiului Baia Mare emiterea dispoziţiei de aprobare sau respingere, cu avizul prealabil al D.J.E.P.Maramureş;
• înaintează D.J.E.P. Maramureş exemplarul II al registrelor de stare civilă, în termen de 30 de zile de la data când toate filele din registru au fost completate, după ce au fost operate toate menţiunile din registrul de stare civilă - exemplarul I;
• sesizează imediat D.J.E.P Maramureş, în cazul pierderii sau furtului unor documente de stare civila cu regim special.
• eliberează, la cererea persoanelor fizice îndreptăţite, certificate care să ateste componenţa familiei, necesare reîntregirii familiei aflate în străinătate
• efectuează verificările necesare avizării cererilor de reconstituire şi de întocmire ulterioară a actelor de stare civilă pentru cetăţenii români şi persoanele fără cetăţenie domiciliate în România;
• efectuează verificări şi întocmesc referate cu propuneri în vederea avizării de către D.J.E.P.Maramureş a cererilor de transcriere a certificatelor/extraselor de stare civilă eliberate de autorităţile străine, precum şi a cererilor de rectificare a actelor de stare civilă;
• înscrie în registrele de stare civilă, de îndată, menţiunile privind dobândirea, redobândirea sau renunţarea la cetăţenia română, în baza comunicărilor primite de la D.E.P.A.B.D. Bucureşti prin structura de stare civila din cadrul D.J.E.P. Maramureş;
• efectuează verificări cu privire la cererile de schimbare a numelui pe cale administrativă;
• actualizează Registrul Local de Evidenţă a Persoanei care conţine date de identificare şi adresele cetăţenilor care au domiciliul în raza de competenţă teritorială a municipiului Baia Mare şi a localităţilor arondate;
• furnizează, în cadrul Sistemului Naţional Informatic de Evidenţă a Persoanelor, date necesare pentru actualizarea Registrului Naţional de Evidenţă a Persoanei;


Legatura către serviciile oferite de Compartimentul Stare Civilă

Servicii Compartiment Stare Civilă


Program de lucru cu publicul
 

 
Audiențe Șef Serviciu- în fiecare JOI între orele 10:00 - 12:00

Contact Compartiment Stare Civilă - şef serviciu Bolba Daniela-Otilia

Şef serviciu - 0262-212006; 0371-503309 int. 102
Birou naşteri - 0371-503309 int. 105, 107
Birou decese - 0371-503309 int. 104
Birou menţiuni - 0371-503309 int. 103, 104
Birou livrete/anexe/rectificări - 0371-503309 int. 103
Ghişeu - 0371-503309 int. 101
Adresa: str. Minerilor nr. 11 E-mail: stareacivila.baiamare@gmail.com

Cele mai accesate servicii publice

Lista tuturor serviciilor publice este disponibilă în secțiunea Servicii Publice
Evidența populației Eliberarea carții de identitate, Viza de flotant...
Stare civilă Nașteri, căsătorii, decese, divorțuri...
Înregistrare mijloace de transport Obținere certificat de înregistrare a motoscuterului, mopedului sau vehiculului
Se incarca...