CONCURS 07.02.2024 - funcție publică de execuție - Consilier juridic, cls I, grad profesional Asistent - Compartiment Juridic, DAS Baia Mare



Detalii anunț: Direcția de Asistență Socială Baia Mare organizează concurs de recrutare pentru funcţia publică de execuție vacantă de Consilier juridic, cls. I, grad profesional Asistent la Serviciul Juridic Resurse Umane – Compartiment Juridic al DAS Baia Mare, județ Maramureș cu durată normală a timpului de muncă, în baza art. 618 alin (3) din O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificările și completările ulterioare și art. IV(2) lit. (a) din OUG nr.34/2023 privind unele măsuri fiscal bugetare, prorogarea unor termene, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative

Calendar desfășurare concurs 1. Perioada de depunere a dosarelor: 04.01.2024 – 23.01.2024;

2. Proba scrisă, în data de 07.02.2024, ora 10.00, sediul instituţiei;

3. Proba interviu, în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data susținerii probei scrise, la sediul instituţiei, doar acei candidați care au obținut la proba scrisă minimum 50 puncte;

Perioadă de selecție a dosarelor de concurs: în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la expirarea termenului de depunere a dosarelor.

Periodadă de depunere a contestațiilor la selecție: în teremen de cel mult 24 ore de la data afișării rezultatului selecției dosarelor.

Perioadă de soluționare a contestațiilor la selecție: în termen de maximum 24 ore de la expirarea termenului de depunere a contestațiilor.

Condiții generale de participare la concurs Conform art. 465 alin.(1) din Codul Administrativ poate ocupa o funcţie publică persoana care îndeplineşte următoarele condiţii:

-are cetăţenia română şi domiciliul în România;

-cunoaşte limba română, scris şi vorbit;

-are vârsta de minimum 18 ani împliniţi;

-are capacitate deplină de exerciţiu;

-este apt din punct de vedere medical să exercite o funcţie publică. Atestarea stării de sănătate se face pe bază de examen medical de specialitate, de către medicul de familie;

-îndeplineşte condiţiile de studii şi vechime în specialitate prevăzute de lege pentru ocuparea funcţiei publice;

-îndeplineşte condiţiile specifice, conform fişei postului, pentru ocuparea funcţiei publice;

-nu a fost condamnată pentru săvârşirea unei infracţiuni contra umanităţii, contra statului sau contra autorităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni care împiedică înfăptuirea justiţiei, infracţiuni de fals ori a unei infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcţiei publice, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea, amnistia post-condamnatorie sau dezincriminarea faptei;

-nu le-a fost interzis dreptul de a ocupa o funcţie publică sau de a exercita profesia ori activitatea în executarea căreia a săvârşit fapta, prin hotărâre judecătorească definitivă, în condiţiile legii;

-nu a fost destituită dintr-o funcţie publică sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 3 ani;

-nu a fost lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică.

Condiții specifice de participare la concurs 1. studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în domeniul fundamental știinte sociale - Științe Juridice;

2. să aibă minimum 1 ani vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcției publice;

Ce trebuie sa conțină dosarul de concurs Dosarele de înscriere la concurs se depun la sediul Direcției de Asistență Socială, str. Dacia, nr. 1, jud. Maramureș, și trebuie să conțină în mod obligatoriu următoarele documente:

a) formularul de înscriere

b) curriculum vitae, modelul comun european;

c) copia actului de identitate;

d) copii ale diplomelor de studii, certificatelor şi altor documente care atestă efectuarea unor specializări şi perfecţionări;

e) copia carnetului de muncă şi a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului/funcţiei sau pentru exercitarea profesiei;

f) copia adeverinţei care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului;

Adeverinţa care atestă starea de sănătate conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al ministrului sănătăţii;

g) cazierul judiciar și cazier de integritate comportamentală.

Acest document poate fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere. În acest caz, candidatul declarat admis la selecţia dosarelor şi care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă are obligaţia de a completa dosarul de concurs cu originalul documentului pe tot parcursul desfăşurării concursului, dar nu mai târziu de data şi ora organizării interviului, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de numire. În situaţia în care candidatul solicită expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă, extrasul de pe cazierul judiciar se solicită potrivit legii şi procedurii aprobate la nivel instituţional;

h) declaraţia pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, sau adeverinţa care să ateste lipsa calităţii de lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică.

Copiile de pe actele de mai sus, se prezintă în copii legalizate sau însoţite de documentele originale, care se certifică pentru conformitatea cu originalul de către secretarul comisiei de concurs.

Bibliografie/Tematică concurs a) Constituția României, republicată
Cu tematica: Constituția României, republicată; - Integral

b) Titlul I şi II ale Părţii a VI-a din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare
Cu tematica: Titlul I si II ale părții a VI-a din O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificările și completările ulterioare; - Integral

c) Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi, republicată
Cu tematica: . Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între fem ei și bărbați, republicată, cu modificările și completările ulterioare; - Integral

d) Ordonanţa Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, republicată
Cu tematica: Ordonanța Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările și completările ulterioare; - Integral

e) Cod civil – Titlu II – CAPITOL IV - Răspunderea civilă - art. 1349 – 1395, Titlul IX - CAPITOLUL V Contractul de locatiune - art. 1777 – 1835;
Cu tematica: Cod civil – Titlu II – CAPITOL IV - Răspunderea civilă - art. 1349 – 1395, Titlul IX - CAPITOLUL V Contractul de locatiune - art. 1777 – 1835;- Integral

f) Codul de procedură civilă - Titlul IX - Procedura ordonanţei de plată – art 1014 - 1025 Titlul XI - Evacuarea din imobilele folosite sau ocupate fără drept - art. 1034 – 1049;
Cu tematica: Codul de procedură civilă - Titlul IX - Procedura ordonanţei de plată – art 1014 - 1025 Titlul XI - Evacuarea din imobilele folosite sau ocupate fără drept - art. 1034 – 1049; -Integral

g) Legea nr. 114/1996 republicată, cu modificările si completările ulterioare privind locuințele; Cu tematica: Legea nr. 114/1996 republicată, cu modificările si completările ulterioare privind locuințele; -Integral

h) H.G. nr. 1275/2000 cu modificările si completările ulterioare, privind aprobarea Normelor metodologice pentru punerea în aplicare a prevederilor Legii locuinței nr. 114/1996 republicată, cu modificările și completările ulterioare;
Cu tematica: H.G. nr. 1275/2000 cu modificările si completările ulterioare, privind aprobarea Normelor metodologice pentru punerea în aplicare a prevederilor Legii locuinței nr. 114/1996 republicată, cu modificările și completările ulterioare; -Integral

i) O.U.G. nr. 40/1999, privind protecția chiriașilor și stabilirea chiriei pentru spațiile cu destinația de locuințe, cu modificările și completările ulterioare;
Cu tematica: O.U.G. nr. 40/1999, privind protecția chiriașilor și stabilirea chiriei pentru spațiile cu destinația de locuințe, cu modificările și completările ulterioare;- Integral

j) OG nr. 13/2011 privind dobânda legală remuneratorie şi penalizatoare pentru obligaţii băneşti, precum şi pentru reglementarea unor măsuri financiar-fiscale în domeniul bancar cu modificările şi completările ulteioare;
Cu tematica: OG nr. 13/2011 privind dobânda legală remuneratorie şi penalizatoare pentru obligaţii băneşti, precum şi pentru reglementarea unor măsuri financiar-fiscale în domeniul bancar cu modificările şi completările ulteioare; - Integral

k) Legea asistenţei sociale nr. 292/2011, cu modificările şi completările ulterioare;
Cu tematica: Legea asistenţei sociale nr. 292/2011, cu modificările şi completările ulterioare; - Integral

l) Legea nr. 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap cu modificările şi completările ulterioare;
Cu tematica: Legea nr. 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap cu modificările şi completările ulterioare; - Integral

Principalele atribuții ale postului • reprezintă Direcția de Asistență Socială în cauzele aflate pe rolul instanțelor judecătorești de toate gradele, precum şi în faţa oricăror alte entităţi, pe bază de delegație;

• întocmește acţiuni, întâmpinări, interogatorii şi adrese, formulează apeluri, recursuri și face propuneri privind promovarea căilor extraordinare de atac în cauzele aflate pe rolul instanțelor judecătorești în care instituția este parte;

• pregăteşte şi depune în dosarele aflate pe rolul instanţelor judecătoreşti, întreaga probaţiune necesară judecării cauzelor;

• colaborează cu Serviciul Locuinţe Sociale şi Evaluare Socială pentru obţinerea probelor necesare instrumentării cauzelor aflate pe rolul instanţelor judecătoreşti care au ca obiect recuperarea debitelor restante reprezentând chirii şi utilităţi, de la locatarii locuinţelor sociale sau de evacuare a acestora;

• colaborează cu Serviciul Dezvoltare Socială pentru obţinerea probelor necesare instrumentării cauzelor aflate pe rolul instanţelor judecătoreşti care au ca obiect recuperarea debitelor restante reprezentând chirii şi utilităţi, de la locatarii locuinţelor de necesitate (Cuprom);

• se deplasează în teren, împreună cu inspectorii Compartimentului Locuinţe Sociale pentru comunicarea notificărilor privind neplata obligatiilor contractuale de către chiriasii locuinţelor sociale, urmând ca acest demers sa fie invocat în dosarul de recuperare a sumelor restante de la locatarii răi platnici sau în dosarele de evacuare;

• ține evidența clară a tuturor dosarelor aflate pe rolul instanţelor judecătoreşti şi a termenelor de judecată stabilite de instanţă, în vederea pregătirii documentelor necesare cauzelor;

• se prezintă la fiecare termen stabilit de instanţă şi susţine cauza pentru instituţie;

• întocmeşte răspunsuri privind stadiul dosarelor existente pe rolul instanţelor judecătoreşti şi pune la dispoziţia organelor de control sau a oricăror alte entităţi, informaţii în limita competenţelor sale şi cu aprobarea conducătorului ierarhic superior;

• întocmeşte anual Raportul privind situatia dosarelor finalizate sau cele aflate pe rolul instanţelor judecătoreşti şi-l transmite în vederea realizării Raportului anual al Direcţiei de Asistneţă Socială.


Relaţii suplimentare cu privire la bibliografie și tematică, atribuțiile postului și alte documente solicitate la dosarul de concurs se pot obţine la sediul DAS Baia Mare str. Dacia nr. 1 la secretarul comisiei de concurs Moldovean Laura, Consilier superior, tel. 0262211949, e-mail: das.resurseumane@baiamare.ro

Rezultatele concursului

25.01.2024 - Rezultatul selecției dosarelor de concurs

12.02.2024 - Rezultatul probei scrise


Se incarca...