Eliberarea actelor de stare civilă pierdute, sustrase, degradate

În caz de pierdere, furt sau distrugere a certificatelor de stare civilă persoanei indreptatite i se elibereaza, la cerere, un nou certificat.

Cine poate solicita acest serviciu

Titularul actelor de stare civilă pierdute, sustrase sau degradate.


Pașii ce trebuie urmați

Pentru eliberarea unor noi acte de stare civilă în locul celor pierdute, sustrase sau degradate se vor parcurge următorii pași:


Completarea și depunerea cererii la sediul Compartimentului Stare Civilă

Eliberarea certificatului de stare civila se face in baza unei cereri (tip) eliberata de Serviciul Stare Civila completata corect si care sa cuprinda imprejurarile in care a fost pierdut, furat sau distrus.
Preschimbarea certificatului de stare civila se face in aceleasi conditii, cu anexarea certificatului de tip vechi.


Ridicarea certificatului de stare civilă.

• Certificatele de nastere sau de casatorie (pierdute, sustrase, degradate) intocmite in baza actelor de stare civila inregistrate de serviciul stare civila se elibereaza numai titularilor actelor, in baza unei cereri ( Cerere duplicat certificat casatorie - Anexa 59.jpg și Cerere duplicat certificat nastere - Anexa 59.jpg) si a actului de identitate valabil. Pentru copiii minori, certificatul de nastere se elibereaza parintelui sau reprezentantului legal.

• Certificatul de casatorie se poate elibera unuia dintre soti, sau la cerere, ambilor soti.

• Certificatele de deces (pierdute, sustrase, degradate) intocmite in baza actelor de stare civila inregistrate de serviciul stare civila al Primariei, se elibereaza membrilor familiei sau altor persoane indreptatite, in baza unei cereri ( Cerere duplicat certificat deces - Anexa 59.jpg) si a actului de identitate al solicitantului.
Certificatul de deces se elibereaza membrilor familiei, sau altor persoane indreptatite.

• Cetatenii romani cu domiciliul sau resedinta in strainatate, cetatenii altor state de origine romana pot solicita eliberarea certificatului de stare civila prin imputernicit cu procura speciala, eliberata de misiunea consulara romana din statul de resedinta.


Acte necesare

• cerere
• act de identitate valabil


Unde se depun actele

Preluarea actelor si eliberarea actelor de stare civilă se face la
Sediul Serviciului Public Comunitar de Evidenta a Persoanelor Baia Mare – Starea Civila
Locație: str. Minerilor nr.11


 
Program preluare/eliberare acte

Programul de primire documente la Compartiment Stare Civilă
 

Luni Marti Miercuri Joi Vineri
08:30 - 12:00 08:30 - 12:00 08:30 - 12:00 14:00 - 18:30 -

 

Programul de eliberare documente la Compartiment Stare Civilă
 

Luni Marti Miercuri Joi Vineri
14:00 - 16:30 14:00 - 16:30 14:00 - 16:30 08:30 - 12:00 13:00 - 16:30
 
 
Certificatele de stare civilă trebuie păstrate în condiții corespunzătoare - pierderea sau deteriorarea acestora constituie contravenție și se sancționează cu amendă de la 100 lei la 200 lei. Amenda se achită la - Casieria Primăriei, str. Gh. Șincai nr. 37, parterul cladirii – camera 7.
Pentru mai multe informații contactați Compartiment Stare Civilă Adresa: str. Minerilor nr. 11 Telefon: 0262 - 211001, 0262 - 211002; int. 118
Ți-a fost de folos această pagină?
   
Se incarca...