Eliberare carte identitate provizorie

Cartea de identitate provizorie se elibereaza atunci cand persoana nu poseda toate documentele necesare pentru eliberarea cartii de identitate si in cazul cetatenilor romani cu domiciliul in strainatate, care locuiesc temporar in Romania.

Cine poate solicita acest serviciu

Persoana care nu poseda toate documentele necesare pentru eliberarea cartii de identitate si in cazul cetatenilor romani cu domiciliul in strainatate, care locuiesc temporar in Romania.

Hotararile judecatoresti de divort pronuntate in strainatate (in original, copie simpla si traducere legalizata) vor fi mai intai inregistrate in registrele de stare civila romane, iar cetatenii vor prezenta la Biroul de Evidenta Informatizata a Persoanei, certificatele de nastere si casatorie (daca este cazul), cu mentiunea respectiva inscrisa pe acestea.


Pașii ce trebuie urmați

Pentru obținerea cărții de identitate provizorie se parcurg următorii pași:


Programarea on-line pentru depunerea actelor

Programarea online în vederea obținerii actelor de identitate se face accesând pagina de internet - https://programari.baiamare.globalpay.ro/index de către persoana interesată.

Prin continuarea procedurii de programare online, solicitantul este de acord cu:
- prelucrarea datelor personale în conformitate cu Regulamentul (UE) 679/2016.
- luarea la cunostinţă despre faptul că neprezentarea tuturor actelor necesare atrage nepreluarea cererii, fiind nevoie de o nouă programare.
- luarea la cunostință despre faptul că neprezentarea la ghișeu la ora programată, atrage anularea programării, fiind nevoie de o nouă programare.

Este obligatoriu ca persoana care depune cererea să prezinte toate actele necesare eliberării actului de identitate, conform listei de documente afişate mai jos


Depunerea actelor la sediul Biroului de Evidenta Informatizată a Persoanei

Cererea tip, împreună cu actele necesare se depun personal la sediul Biroului de Evidență Informatizată a Persoanei.


Ridicarea cărții de identitate

Termenul de eliberare a cartii de identitate este de 15 - 30 zile de la data depunerii actelor cu posibilitatea prelungirii termenului cu încă 15 zile cu semnătura şefului serviciului.
Ridicarea cărții de identitate se poate face doar de titularul ei.


Acte necesare

• cererea pentru eliberarea actului de identitate;
• 3 fotografii marimea 3x4 cm cu banda alba de 7 mm la baza;
• documentele pe care solicitantul le poate prezenta, din categoria celor cu care, potrivit legii, se poate face dovada numelui de familie si a prenumelui, a datei de nastere, a starii civile, a cetateniei romane, a adresei de domiciliu / adresei de resedinta, original si copie;
• documentul cu care se face dovada achitării contravalorii cărții de identitate;

Contravaloarea actelor de identitate se achită la:
• Direcția de Venituri a Primăriei municipiului Baia Mare, din str. V. Lucaciu nr. 2;
• Sediul Primăriei Str. Ghe. Șincai nr. 37;
• Biroul Unic, str. Școlii nr. 1A
• La oricare Oficiu Poștal din Baia Mare
• sau online pe www.ghiseul.ro (Alege taxă - 21.A.33.08.00 Venituri din prestări de servicii/*CONTRAVALOARE CARTE IDENTITATE).

!!! In cazul achitării online a contravalorii cărții de identitate, dovada plății trebuie printată


Unde se depun actele

Actele se depun la Sediul Serviciului Public Comunitar de Evidenta a Persoanelor Baia Mare – Biroul de Evidenta Informatizata a Persoanei,
Locație: str. Tineretului nr. 2A(Clădirea Phoenix)


 
Program preluare/eliberare acte

Programul de primire documente
 

Luni Marti Miercuri Joi Vineri
08:00 - 13:00 08:00 - 13:00 08:00 - 13:00 13:30 - 18:30 -

 

Programul de eliberare documente
 

Luni Marti Miercuri Joi Vineri
14:00 - 16:30 14:00 - 16:30 14:00 - 16:30 08:00 - 12:00 08:30 - 16:30
 
 
AUDIENŢE şef birou - în fiecare zi de JOI între orele 10:00 - 12:00
Pentru mai multe informații contactați Biroul de Evidenţa Informatizată a Persoanei Adresa: str. Tineretului nr. 2A(Clădirea Phoenix) Telefon: Ghișeu: 0372 624 173; int. 269 | Birou: 0372 624 172; int. 271 Fax: 0372 624 109
   Program Casierii
Str. Gheorghe Şincai, Nr. 37
Luni - Miercuri   08:15 - 15:00
Joi                         08:15 - 16:00
Vineri                    08:15 - 14:00
ANUNŢ

 Având în vedere intrarea în vigoare la data de 1 ianuarie 2022 a prevederilor Legii nr.267/2021pentru completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.41/2016 privind stabilirea unor măsuri de simplificare la nivelul administrației publice centrale și pentru modificarea și completarea unor acte normative, pentru punerea în aplicare în mod unitar a dispozițiilor legale, modificările legislative ce vizează interdicția solicitării copiilor de pe avize sau documente care au fost emise de către instituții publice sau organe de specialitate ale administrației publice centrale nu se aplică și în cazul Instituțiilor locale, rămânând în vigoare obligativitatea prezentării tuturor actelor in format original cât și fotocopie!
De asemenea in Legea 105/2022 la alineatul(9) teza II-a al art.10 s-a stabilit că certificatele de stare civilă plastifiate ori modificate sau completate fără drept sunt nule
.
 

Vă mulţumim pentru înţelegere.
 
Se incarca...