Eliberare carte identitate la schimbare domiciliu, redenumire stradă

In situatia in care va achimbati domiciliul, strada pe care locuiti isi schimba numele sau se face o renumerotare a imobilelor, trebuie sa va prezentati la Serviciul de Evidența Informatizată a Persoanei pentru a vi se elibera o noua carte de identitate, care sa cuprindă noile date.

Cine poate solicita acest serviciu

Orice peroană aflată în una din situațiile prezentate mai sus.


Pașii ce trebuie urmați

Pentru obținerea cărții de identitate se parcurg următorii pași:


Programarea on-line pentru depunerea actelor

Programarea online în vederea obținerii actelor de identitate se face accesând pagina de internet - https://programari.baiamare.globalpay.ro/index de către persoana interesată.

Prin continuarea procedurii de programare online, solicitantul este de acord cu:
- prelucrarea datelor personale în conformitate cu Regulamentul (UE) 679/2016.
- luarea la cunostinţă despre faptul că neprezentarea tuturor actelor necesare atrage nepreluarea cererii, fiind nevoie de o nouă programare.
- luarea la cunostință despre faptul că neprezentarea la ghișeu la ora programată, atrage anularea programării, fiind nevoie de o nouă programare.

Este obligatoriu ca persoana care depune cererea să prezinte toate actele necesare eliberării actului de identitate, conform listei de documente afişate mai jos


Depunerea actelor la sediul Serviciului de Evidența Informatizată a Persoanei

Cererea tip, împreună cu actele necesare se depun personal la sediul Serviciului de Evidență Informatizată a Persoanei.
Cererea se obţine de la ofiţerul de serviciu sau se descarcă de mai jos şi se listează pe o singură foaie A4, faţă-verso; se completează de titular şi se va semna în faţa lucrătorului de la ghişeu.


Ridicarea cărții de identitate

Cererile pentru eliberarea actelor de identitate se depun personal, iar cartile de identitate se elibereaza titularilor. In situatia in care solicitantul nu se afla in tara, mandatarul va prezenta o procura speciala pe care se afla aplicata fotografia titularului, autentificata de misiunea diplomatica sau oficiul consular de cariera al Romaniei din statul in care se afla solicitantul. In cuprinsul procurii este necesar sa se regaseasca referirea expresa la obiectul mandatului.

Începând cu data de 02.10.2023, termenul de soluționare a cererilor pentru eliberarea cărților de identitate este de 15 de zile de la data depunerii acestora.

Prin excepție, cetățeanul care se află într-o situație deosebită, ce poate justifica solicitarea eliberării cărții de identitate într-un termen mai scurt decât cel stabilit mai sus, va fi îndrumat să se adreseze șefului serviciului, sens în care va depune o cerere în acest scop.


Acte necesare

• cererea pentru eliberarea actului de identitate;
• actul de identitate si cartea de alegator, daca este cazul;
• certificatul de nastere, (în original);
• certificatul de casatorie, daca este cazul, (în original);
• hotararea de divort, definitiva si irevocabila, dupa caz, (în original);
• certificatul de deces al sotului/sotiei decedat/decedate, in cazul sotului supravietuitor, (în original);
• certificatele de nastere ale copiilor cu varsta mai mica de 14 ani, (în original);
• documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu, (în original);
• documentul cu care se face dovada achitării contravalorii cărții de identitate (in valoare de 7 lei) ;

-Daca solicitantul nu este proprietarul imobilului, este necesara declaratia scrisa a gazduitorului, aceasta se consemneaza pe cererea pentru eliberarea actului de identitate, in prezenta lucratorului de evidenta a persoanelor.
-In situatia in care gazduitorul nu se poate prezenta, la serviciul de evidenta a persoanelor, declaratia poate fi data la notarul public, la misiunea diplomatica sau oficiul consular al Romaniei din strainatate ori in prezenta politistului de la postul de politie, pentru mediu rural.
Declarația dată în fața notarului public sau al polițistului are valabilitate 3 luni iar declarația dată la oficiile consulare sau notar în strainatate sunt valabile 6 luni.
- Daca locuinta nu apartine solicitantului, titularul spatiului de locuit va completa declaratia de pe verso cererii pe care o va semna in fata lucratorului de la ghiseu;
-În situatia in care locuinta are mai multi coproprietari intre care nu s-a facut iesirea din starea de indiviziune, este suficient acordul unuia dintre coproprietari;
-Noul proprietar are nevoie si de acordul uzufructuarului, o terta persoana va avea nevoie numai de acordul uzufructuarului;
-Daca beneficiarii uzufructului viager sunt decedati, noul proprietar va prezenta si certificatele de deces ale acestora.
-În situația în care părinții divorțați exercită autoritatea părintească comună cu privire la minor, iar locuința acestuia este stabilită la unul dintre părinți cu menționarea adresei de domiciliu, dacă părintele în cauză solicită schimbarea domiciliului, minorul își schimbă domiciliul odată cu acesta, în condițiile art.497 din Legea nr.287/2009 privind Codul civil, republicată, cu modificările ulterioare, iar celălalt părinte își va da acordul în prealabil. Acest acord se poate da în fața funcționarului de evidență a persoanelor, la notarul public în formă autentică, sau la consulatele sau ambasadele României în străinătate.

Contravaloarea actelor de identitate se achită la:
• Direcția de Venituri a Primăriei municipiului Baia Mare, din str. V. Lucaciu nr. 2;
• Sediul Primăriei Str. Ghe. Șincai nr. 37;
• Biroul Unic, str. Școlii nr. 1A
• La oricare Oficiu Poștal din Baia Mare
• sau online pe www.ghiseul.ro (Alege taxă - 21.A.33.08.00 Venituri din prestări de servicii/*CONTRAVALOARE CARTE IDENTITATE) .

!!! In cazul achitării online a contravalorii cărții de identitate, dovada plății trebuie printată


Unde se depun actele

Actele se depun la Sediul Serviciului Public Comunitar de Evidenta a Persoanelor Baia Mare – Serviciul de Evidența Informatizată a Persoanei,
Locație: str. Tineretului nr. 2A(Clădirea Phoenix)


 
Program preluare/eliberare acte

Programul de preluare documente
 

Luni Marti Miercuri Joi Vineri
08:00 - 13:00 08:00 - 13:00 08:00 - 13:00 13:30 - 18:30 8:30 - 12:00

 

Programul de eliberare acte identitate
 

Luni Marti Miercuri Joi Vineri
14:00 - 16:30 14:00 - 16:30 14:00 - 16:30 08:00 - 12:00 12:00 - 16:30
 
 
AUDIENŢE şef serviciu - în fiecare zi de JOI între orele 10:00 - 12:00
Pentru mai multe informații contactați Serviciul de Evidența Informatizată a Persoanei Adresa: str. Tineretului nr. 2A(Clădirea Phoenix) Telefon: 0362 804 024 Fax: 0362 804 024
   Program Casierii
Str. Gheorghe Şincai, Nr. 37
Luni-Miercuri 0815-1230 | 1300-1500
Joi                     0815-1230 | 1300-1600
Vineri                0815-1230 | 1300-1400
ANUNŢ

 Conform Legii 105/2022, alineatul(9) teza II-a al art.10, certificatele de stare civilă PLASTIFIATE ori modificate sau completate fără drept SUNT NULE.
 
Având în vedere cele de mai sus, NU se vor prelua cererile pentru act de identitate, în condițiile în care certificatele de stare civilă (naștere, căsătorie, deces) sunt plastifiate (înfoliate)
 

Vă mulţumim pentru înţelegere.
 
Declarația de primire în spațiu:
Conform HG 295/2021 Art 60 alin. 5 ,,Declarația de primire în spațiu poate fi dată cu cel mult 90 de zile înainte de data depunerii cererii pentru eliberarea actului de identitate la notarul public din țara ori în fața polițistului din structurile teritoriale ale Poliției Române și, cu cel mult 6 luni înainte de această dată, la misiunea diplomatică sau oficiul consular de carieră al României din străinătate ori la autoritățile străine competente. În acest ultim caz, declarația de primire în spațiu va fi prezentată tradusă și legalizată potrivit normelor legale în vigoare..
 

 
Achitarea online a contravalorii actului de identitate:
În cazul achitării online a contravalorii actului de identitate, dovada plății se va lista și se va prezenta la data programării pentru depunerea actelor.
 

 
Notarea in C.F. a unui imobil ca locuință a familiei
- art. 321 alin.(2) prevede că ,,Oricare dintre soţi poate cere notarea în cartea funciară, în condițiile legii, a unui imobil ca locuință a familiei, chiar dacă nu este proprietarul imobilului.”
- art. 322 alin.(1) stabileste că ,,Fară consimțământul scris al celuilalt soț, niciunul dintre soți, chiar dacă este proprietar exclusiv, nu poate dispune de drepturile asupra locuinței familiei și nici nu poate incheia acte prin care ar fi afectata folosinta acesteia”
În cazul în care găzduitorul declară verbal că imobilul a fost înscris în cartea funciară ca locuință a familiei, este necesar consimțământul de primire în spațiu al ambilor soți, care vor prezenta și documentul justificativ (ex.: extrasul de carte funciară)
 

 
Depunerea Cererilor pentru obţinerea actelor de identitate:
Cererile pentru obţinerea actelor de identitate se depun obligatoriu însoţite de documentele specifice fiecarui caz, documente afişate alăturat.

Prin urmare documentaţiile incomplete nu vor fi preluate de către lucrătorii de la ghişeu.

Vă rugăm să vă notaţi numărul de telefon pe cerere deoarece vă vom contacta telefonic în cazul în care sunt neconcordanţe la documente.
 

 
Extras CF eliberat de notar valabil doar cu Certif. de conformitate:
EXTRASUL DE CARTE FUNCIARĂ TREBUIE SĂ FIE OBȚINUT CU CEL PUȚIN 30 DE ZILE ANTERIOR DATEI DEPUNERII CERERII.
 
ADEVERINȚA DE LA REGISTRUL AGRICOL TREBUIE SĂ FIE OBȚINUTĂ CU CEL MULT 30 DE ZILE ANTERIOR DATEI DEPUNERII CERERII
 

Se incarca...