- Activităţi comerciale
- Închirieri locuințe
- Autorizări transport în regim de TAXI
- Concesionări şi închirieri
- Evidenţa populaţiei
- Impunerea şi scoaterea din evidenţele fiscale
- Declararea Prealabilă a Adunărilor Publice
- Registrul Agricol
- Relaţii cu publicul
- Direcția Asistență Socială
- Serviciul Utilități Publice
- Starea civilă
- Arhiva
- Serviciul Urbanism și Avize
- Serviciul Autorizare Construcţii
- Serviciul Dezvoltare Urbană și Amenajarea Teritoriului
- Administrare cimitire
- Serviciul Infrastructură
- Serviciul Patrimoniu
Eliberare act identitate la împlinirea vârstei de 14 ani
Cine poate solicita acest serviciu
Minorul, la împlinirea vârstei de 14 ani, prin unul dintre părinți sau reprezentantul legal.
Pașii ce trebuie urmați
Pentru eliberarea cărții de identitate la împlinirea vârstei de 14 ani, se parcurg următorii pași:
Programarea on-line pentru depunerea actelor
Programarea online în vederea obținerii actelor de identitate se face accesând pagina de internet - https://programari.baiamare.globalpay.ro/index de către persoana interesată.
Prin continuarea procedurii de programare online, solicitantul este de acord cu:
- prelucrarea datelor personale în conformitate cu Regulamentul (UE) 679/2016.
- luarea la cunostinţă despre faptul că neprezentarea tuturor actelor necesare atrage nepreluarea cererii, fiind nevoie de o nouă programare.
- luarea la cunostință despre faptul că neprezentarea la ghișeu la ora programată, atrage anularea programării, fiind nevoie de o nouă programare.
Este obligatoriu ca persoana care depune cererea să prezinte toate actele necesare eliberării actului de identitate, conform listei de documente afişate mai jos
Depunerea actelor la sediul Serviciului de Evidența Informatizată a Persoanei
Cerere, semnată atât de minor, cât și de părinte/reprezentant legal, se va depune împreună cu celelalte acte necesare la sediul Serviciului de Evidență Informatizată a Persoanei.
Este necesară prezența minorului si a unuia dintre părinți sau reprezentantul legal.
Cererea se obţine de la ofiţerul de serviciu sau se descarcă de mai jos şi se listează pe o singură foaie A4, faţă-verso; se completează de titular şi se va semna în faţa lucrătorului de la ghişeu.
Cetatenii romani aflati in strainatate pot depune cererea pentru eliberarea primului act de identitate impreuna cu documentele prevazute de lege la misiunile diplomatice sau la oficiile consulare ale Romaniei din statul respectiv.
Ridicarea cărții de identitate
La fel ca la depunere, este necesară prezența minorului si a părintelui/reprezentant legal.
Începând cu data de 25.10.2023, termenul de soluționare a cererilor pentru eliberarea cărților de identitate este de 7 zile CALENDARISTICE de la data depunerii acestora.
Prin excepție, cetățeanul care se află într-o situație deosebită, ce poate justifica solicitarea eliberării cărții de identitate într-un termen mai scurt decât cel stabilit mai sus, va fi îndrumat să se adreseze șefului serviciului, sens în care va depune o cerere în acest scop.
Acte necesare
• cererea pentru eliberarea actului de identitate, semnata atat de minor, cat si de parinte/reprezentant legal;
• certificatul de nastere, (în original);
• actul de identitate al unuia dintre parinti sau al reprezentantului legal;
• certificatul de casatorie al parintilor sau, dupa caz, hotararea judecatoreasca, definitiva si irevocabila, in cazul in care parintii sunt divortati, (în original);
• documentul cu care se face dovada achitării contravalorii carții de identitate (in valoare de 7 lei);
În situația în care părinții divorțați exercită autoritatea părintească comună cu privire la minor, iar locuința acestuia este stabilită la unul dintre părinți cu menționarea adresei de domiciliu, dacă părintele în cauză solicită schimbarea domiciliului, minorul își schimbă domiciliul odată cu acesta, în condițiile art.497 din Legea nr.287/2009 privind Codul civil, republicată, cu modificările ulterioare, iar celălalt părinte își va da acordul în prealabil. Acest acord se poate da în fața funcționarului de evidență a persoanelor, la notarul public în formă autentică, sau la consulatele sau ambasadele României în străinătate.
Contravaloarea actelor de identitate se achită la:
• Direcția de Venituri a Primăriei municipiului Baia Mare, din str. V. Lucaciu nr. 2;
• Sediul Primăriei Str. Ghe. Șincai nr. 37;
• Biroul Unic, str. Școlii nr. 1A
• La oricare Oficiu Poștal din Baia Mare
• sau online pe www.ghiseul.ro (Alege taxă - 21.A.33.08.00 Venituri din prestări de servicii/*CONTRAVALOARE CARTE IDENTITATE) .
!!! In cazul achitării online a contravalorii cărții de identitate, dovada plății trebuie printată
Unde se depun actele
Actele se depun la Sediul Serviciului Public Comunitar de Evidenta a Persoanelor Baia Mare – Serviciul de Evidența Informatizată a Persoanei,
Locație: str. Tineretului nr. 2A(Clădirea Phoenix)
Programul de preluare documente
Luni | Marti | Miercuri | Joi | Vineri |
---|---|---|---|---|
08:00 - 13:00 | 08:00 - 13:00 | 08:00 - 13:00 | 13:30 - 18:30 | 8:30 - 12:00 |
Programul de eliberare acte identitate
Luni | Marti | Miercuri | Joi | Vineri |
---|---|---|---|---|
14:00 - 16:30 | 14:00 - 16:30 | 14:00 - 16:30 | 08:00 - 12:00 | 12:00 - 16:30 |