Eliberare act identitate la împlinirea vârstei de 14 ani

La implinirea varstei de 14 ani, minorul se va prezenta la ghiseul serviciului public comunitar de evidenta a persoanelor, insotit de unul dintre parinti sau, dupa caz, de reprezentantul sau legal, de persoana desemnata din cadrul centrului specializat aflat sub autoritatea serviciului public de asistenta sociala sau de persoana careia i-a fost incredintat in plasament pentru întocmirea actului de identitate.

Cine poate solicita acest serviciu

Minorul, la împlinirea vârstei de 14 ani, prin unul dintre părinți sau reprezentantul legal.


Pașii ce trebuie urmați

Pentru eliberarea cărții de identitate la împlinirea vârstei de 14 ani, se parcurg următorii pași:


Programarea on-line pentru depunerea actelor

Programarea online în vederea obținerii actelor de identitate se face accesând pagina de internet - https://programari.baiamare.globalpay.ro/index de către persoana interesată.

Prin continuarea procedurii de programare online, solicitantul este de acord cu:
- prelucrarea datelor personale în conformitate cu Regulamentul (UE) 679/2016.
- luarea la cunostinţă despre faptul că neprezentarea tuturor actelor necesare atrage nepreluarea cererii, fiind nevoie de o nouă programare.
- luarea la cunostință despre faptul că neprezentarea la ghișeu la ora programată, atrage anularea programării, fiind nevoie de o nouă programare.

Este obligatoriu ca persoana care depune cererea să prezinte toate actele necesare eliberării actului de identitate, conform listei de documente afişate mai jos


Depunerea actelor la sediul Biroului de Evidenta Informatizata a Persoanei

Cerere, semnată atât de minor, cât și de părinte/reprezentant legal, se va depune împreună cu celelalte acte necesare la sediul Biroului de Evidență Informatizată a Persoanei.
Este necesară prezența minorului si a unuia dintre părinți sau reprezentantul legal.
Cererea se obţine de la ofiţerul de serviciu sau se descarcă de mai jos şi se listează pe o singură foaie A4, faţă-verso; se completează de titular şi se va semna în faţa lucrătorului de la ghişeu.

Cetatenii romani aflati in strainatate pot depune cererea pentru eliberarea primului act de identitate impreuna cu documentele prevazute de lege la misiunile diplomatice sau la oficiile consulare ale Romaniei din statul respectiv.


Ridicarea cărții de identitate

La fel ca la depunere, este necesară prezența minorului si a părintelui/reprezentant legal.

Începând cu luna Octombrie, termenul de soluționare a cererilor pentru eliberarea actului de identitate, este de 7 zile lucrătoare de la data depunerii cererii.
Prin Excepție, cetățeanul care se află într-o situație deosebită, ce poate justifica solicitarea eliberării cărții de identitate într-un termen mai scurt decât cel stabilit mai sus, va fi îndrumat să se adreseze șefului serviciului, sens în care va depune o cerere în acest scop.


Acte necesare

• cererea pentru eliberarea actului de identitate, semnata atat de minor, cat si de parinte/reprezentant legal;
• certificatul de nastere, original si copie;
• actul de identitate al unuia dintre parinti sau al reprezentantului legal;
• certificatul de casatorie al parintilor sau, dupa caz, hotararea judecatoreasca, definitiva si irevocabila, in cazul in care parintii sunt divortati, original si copie;
• documentul cu care se face dovada achitării contravalorii carții de identitate (in valoare de 7 lei);

Daca titularul documentului cu care se face dovada adresei de domiciliu a minorului nu este parintele sau reprezentantul legal, se va prezenta si titularul spatiului de locuit care isi exprima acordul in rubrica de pe verso cererii si va semna in fata lucratorului de la ghiseu.

În situația în care părinții divorțați exercită autoritatea părintească comună cu privire la minor, iar locuința acestuia este stabilită la unul dintre părinți cu menționarea adresei de domiciliu, dacă părintele în cauză solicită schimbarea domiciliului, minorul își schimbă domiciliul odată cu acesta, în condițiile art.497 din Legea nr.287/2009 privind Codul civil, republicată, cu modificările ulterioare, iar celălalt părinte își va da acordul în prealabil. Acest acord se poate da în fața funcționarului de evidență a persoanelor, la notarul public în formă autentică, sau la consulatele sau ambasadele României în străinătate.

Contravaloarea actelor de identitate se achită la:
• Direcția de Venituri a Primăriei municipiului Baia Mare, din str. V. Lucaciu nr. 2;
• Sediul Primăriei Str. Ghe. Șincai nr. 37;
• Biroul Unic, str. Școlii nr. 1A
• La oricare Oficiu Poștal din Baia Mare
• sau online pe www.ghiseul.ro (Alege taxă - 21.A.33.08.00 Venituri din prestări de servicii/*CONTRAVALOARE CARTE IDENTITATE) .

!!! In cazul achitării online a contravalorii cărții de identitate, dovada plății trebuie printată


Unde se depun actele

Actele se depun la Sediul Serviciului Public Comunitar de Evidenta a Persoanelor Baia Mare – Biroul de Evidenta Informatizata a Persoanei,
Locație: str. Tineretului nr. 2A(Clădirea Phoenix)


 
Program preluare/eliberare acte

Programul de preluare documente
 

Luni Marti Miercuri Joi Vineri
08:00 - 13:00 08:00 - 13:00 08:00 - 13:00 13:30 - 18:30 8:30 - 12:00

 

Programul de eliberare acte identitate
 

Luni Marti Miercuri Joi Vineri
14:00 - 16:30 14:00 - 16:30 14:00 - 16:30 08:00 - 12:00 12:00 - 16:30
 
 
AUDIENŢE şef birou - în fiecare zi de JOI între orele 10:00 - 12:00
Pentru mai multe informații contactați Biroul de Evidenţa Informatizată a Persoanei Adresa: str. Tineretului nr. 2A(Clădirea Phoenix) Telefon: Ghișeu: 0372 624 173; int. 269 | Birou: 0372 624 172; int. 271 Fax: 0372 624 109
   Program Casierii
Str. Gheorghe Şincai, Nr. 37
Luni - Miercuri   08:15 - 15:00
Joi                         08:15 - 16:00
Vineri                    08:15 - 14:00
ANUNŢ

 Având în vedere intrarea în vigoare la data de 1 ianuarie 2022 a prevederilor Legii nr.267/2021pentru completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.41/2016 privind stabilirea unor măsuri de simplificare la nivelul administrației publice centrale și pentru modificarea și completarea unor acte normative, pentru punerea în aplicare în mod unitar a dispozițiilor legale, modificările legislative ce vizează interdicția solicitării copiilor de pe avize sau documente care au fost emise de către instituții publice sau organe de specialitate ale administrației publice centrale nu se aplică și în cazul Instituțiilor locale, rămânând în vigoare obligativitatea prezentării tuturor actelor in format original cât și fotocopie!
De asemenea in Legea 105/2022 la alineatul(9) teza II-a al art.10 s-a stabilit că certificatele de stare civilă plastifiate ori modificate sau completate fără drept sunt nule
.
 

Vă mulţumim pentru înţelegere.
 
Declarația de primire în spațiu:
Conform HG 295/2021 Art 60 alin. 5 ,,Declarația de primire în spațiu poate fi dată cu cel mult 90 de zile înainte de data depunerii cererii pentru eliberarea actului de identitate la notarul public din țara ori în fața polițistului din structurile teritoriale ale Poliției Române și, cu cel mult 6 luni înainte de această dată, la misiunea diplomatică sau oficiul consular de carieră al României din străinătate ori la autoritățile străine competente. În acest ultim caz, declarația de primire în spațiu va fi prezentată tradusă și legalizată potrivit normelor legale în vigoare..
 

 
Achitarea online a contravalorii actului de identitate:
În cazul achitării online a contravalorii actului de identitate, dovada plății se va lista și se va prezenta la data programării pentru depunerea actelor.
 

 
Notarea in C.F. a unui imobil ca locuință a familiei
- art. 321 alin.(2) prevede că ,,Oricare dintre soţi poate cere notarea în cartea funciară, în condițiile legii, a unui imobil ca locuință a familiei, chiar dacă nu este proprietarul imobilului.”
- art. 322 alin.(1) stabileste că ,,Fară consimțământul scris al celuilalt soț, niciunul dintre soți, chiar dacă este proprietar exclusiv, nu poate dispune de drepturile asupra locuinței familiei și nici nu poate incheia acte prin care ar fi afectata folosinta acesteia”
În cazul în care găzduitorul declară verbal că imobilul a fost înscris în cartea funciară ca locuință a familiei, este necesar consimțământul de primire în spațiu al ambilor soți, care vor prezenta și documentul justificativ (ex.: extrasul de carte funciară)
 

 
Depunerea Cererilor pentru obţinerea actelor de identitate:
Cererile pentru obţinerea actelor de identitate se depun obligatoriu însoţite de documentele specifice fiecarui caz, documente afişate alăturat.

Prin urmare documentaţiile incomplete nu vor fi preluate de către lucrătorii de la ghişeu.

Vă rugăm să vă notaţi numărul de telefon pe cerere deoarece vă vom contacta telefonic în cazul în care sunt neconcordanţe la documente.
 

 
Extras CF eliberat de notar valabil doar cu Certif. de conformitate:
EXTRASUL DE CARTE FUNCIARĂ ELIBERAT DE NOTARUL PUBLIC CU SEMNĂTURĂ ELECTRONICĂ, FACE DOVADA ADRESEI DE DOMICILIU NUMAI ÎNSOŢIT DE CERTIFICATUL DE CONFORMITATE
 

Se incarca...