- Activităţi comerciale
- Închirieri locuințe
- Autorizări transport în regim de TAXI
- Concesionări şi închirieri
- Evidenţa populaţiei
- Impunerea şi scoaterea din evidenţele fiscale
- Declararea Prealabilă a Adunărilor Publice
- Registrul Agricol
- Relaţii cu publicul
- Direcția Asistență Socială
- Serviciul Utilități Publice
- Starea civilă
- Arhiva
- Serviciul Urbanism și Avize
- Serviciul Autorizare Construcţii
- Serviciul Dezvoltare Urbană și Amenajarea Teritoriului
- Administrare cimitire
- Serviciul Infrastructură
- Serviciul Patrimoniu
Eliberare act identitate la expirare sau alte modificări
Cine poate solicita acest serviciu
Toate persoanele aflate în situațiile enumerate mai sus.
Pașii ce trebuie urmați
Pentru obținerea cărții de identitate se parcurg următorii pași:
Programarea on-line pentru depunerea actelor

Programarea online în vederea obținerii actelor de identitate se face accesând pagina de internet - https://programari.baiamare.globalpay.ro/index de către persoana interesată.
Prin continuarea procedurii de programare online, solicitantul este de acord cu:
- prelucrarea datelor personale în conformitate cu Regulamentul (UE) 679/2016.
- luarea la cunostinţă despre faptul că neprezentarea tuturor actelor necesare atrage nepreluarea cererii, fiind nevoie de o nouă programare.
- luarea la cunostință despre faptul că neprezentarea la ghișeu la ora programată, atrage anularea programării, fiind nevoie de o nouă programare.
Este obligatoriu ca persoana care depune cererea să prezinte toate documentele necesare eliberării actului de identitate, conform listei de documente afişate mai jos
Depunerea actelor la sediul Serviciului de Evidența Informatizată a Persoanei

Cererea tip, împreună cu actele necesare se depun personal la sediul Serviciului de Evidență Informatizată a Persoanei.
Cererea se obţine de la ofiţerul de serviciu sau se descarcă de mai jos şi se listează pe o singură foaie A4, faţă-verso; se completează de titular şi se va semna în faţa lucrătorului de la ghişeu.
In situatia in care solicitantul nu se afla in tara, mandatarul va prezenta o procura speciala pe care se afla aplicata fotografia titularului, autentificata de misiunea diplomatica sau oficiul consular de cariera al Romaniei din statul in care se afla solicitantul. In cuprinsul procurii este necesar sa se regaseasca referirea expresa la obiectul mandatului.
Ridicarea cărții de identitate

Începând cu data de 25.10.2023, termenul de soluționare a cererilor pentru eliberarea cărților de identitate este de 7 zile CALENDARISTICE de la data depunerii acestora.
Prin excepție, cetățeanul care se află într-o situație deosebită, ce poate justifica solicitarea eliberării cărții de identitate într-un termen mai scurt decât cel stabilit mai sus, va fi îndrumat să se adreseze șefului serviciului, sens în care va depune o cerere în acest scop.
Ridicarea cărții de identitate se poate face doar de titular.
Acte necesare
- cererea pentru eliberarea actului de identitate;
- actul de identitate si cartea de alegator, daca este cazul;
- certificatul de nastere si certificatul de casatorie, daca este cazul, (în original);
- hotararea de divort, definitiva si irevocabila, dupa caz, (în original);
- certificatul de deces al sotului/sotiei decedat/decedate, in cazul sotului supravietuitor, (în original);
- certificatele de nastere ale copiilor cu varsta mai mica de 14 ani, (în original);
- documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu si, dupa caz, cel cu care se face dovada adresei de resedinta, (în original);
- documentul cu care se face dovada achitării contravalorii carții de identitate (in valoare de 7 lei);
In cazul modificarii numelui si/sau prenumelui titularului, prenumelui parintilor, a datei ori a locului de nastere, precum si in situatia schimbarii sexului, se prezinta si hotararea judecatoreasca ramasa definitiva si irevocabila sau, dupa caz, actul administrativ in baza caruia s-au modificat datele de stare civila.
-daca locuinta nu apartine solicitantului, titularul spatiului de locuit va complete declaratia de pe verso cererii pe care o va semna in fata lucratorului de la ghiseu;
-in situatia in care locuinta are mai multi coproprietari intre care nu s-a facut iesirea din starea de indiviziune, este sufficient acordul unuia dintre coproprietari;
Documentele cu care se face dovada numelui, prenumelui, cetateniei si a domiciliului, necesare eliberarii actului de identitate, se prezinta în original.
Contravaloarea actelor de identitate se achită la:
• Direcția de Venituri a Primăriei municipiului Baia Mare, din str. V. Lucaciu nr. 2;
• Sediul Primăriei Str. Ghe. Șincai nr. 37;
• Biroul Unic, str. Școlii nr. 1A ;
• La oricare Oficiu Poștal din Baia Mare;
• sau online pe www.ghiseul.ro (Alege taxă - 21.A.33.08.00 Venituri din prestări de servicii/*CONTRAVALOARE CARTE IDENTITATE).
!!! În cazul achitării online a contravalorii cărții de identitate, dovada plății trebuie printată
Unde se depun actele
Actele se depun la Sediul Serviciului Public Comunitar de Evidenta a Persoanelor Baia Mare – Serviciul de Evidența Informatizată a Persoanei,
Locație: str. Tineretului nr. 2A(Cladirea Phoenix)
Important !!!
Cetățenii au obligația de a solicita preschimbarea documentelor de identitate al căror termen de valabilitate a expirat. În vederea evitării supraaglomerării la ghișee vă rugăm să faceți din timp programare online.
Programul de preluare documente
Luni | Marti | Miercuri | Joi | Vineri |
---|---|---|---|---|
08:00 - 13:00 | 08:00 - 13:00 | 08:00 - 13:00 | 13:30 - 18:30 | 8:30 - 12:00 |
Programul de eliberare acte identitate
Luni | Marti | Miercuri | Joi | Vineri |
---|---|---|---|---|
14:00 - 16:30 | 14:00 - 16:30 | 14:00 - 16:30 | 08:00 - 12:00 | 12:00 - 16:30 |
