- Activităţi comerciale
- Închirieri locuințe
- Autorizări transport în regim de TAXI
- Concesionări şi închirieri
- Evidenţa populaţiei
- Impunerea şi scoaterea din evidenţele fiscale
- Declararea Prealabilă a Adunărilor Publice
- Registrul Agricol
- Relaţii cu publicul
- Direcția Asistență Socială
- Serviciul Utilități Publice
- Starea civilă
- Arhiva
- Serviciul Urbanism și Avize
- Serviciul Autorizare Construcţii
- Serviciul Dezvoltare Urbană și Amenajarea Teritoriului
- Administrare cimitire
- Serviciul Infrastructură
- Serviciul Patrimoniu
Servicii destinate prevenirii sepărării copilului / copiilor de părinții săi
Cine poate solicita acest serviciu
Copii care:
• se află în situaţii de risc ce pot determina separarea de părinţii lor;
• sunt lipsiți, temporar sau definitiv, de ocrotirea părinţilor;
• nu pot fi lăsați în grija părinţilor (în vederea protejării intereselor lor);
• au fost părăsiți în unități sanitare;
• au săvârșit o faptă prevăzută de legea penală şi nu răspund penal;
• manifestă comportament deviant/ predelincvent;
• au părinți plecați la muncă în străinătate;
• se află în plasament la familii sau persoane;
• au fost reintegrați în familia naturală;
• se află în orice situație ce impune acordarea de prestaţii și/ sau servicii în vederea respectării drepturilor copilului;
Alte categorii de beneficiari:
• cuplul mamă-copil aflat în situaţie de risc;
• femeia gravidă predispusă să-şi abandoneze copilul sau să pună în pericol dezvoltarea normală a fătului;
• familia biologică şi/ sau familia extinsă a copilului;
• familiile de plasament;
• alte persoane faţă de care copilul a dezvoltat legături de ataşament.
Pașii ce trebuie urmați
1. Depunerea cererii însoțite de documentele suport;
2. Evaluarea socială prin întocmirea anchetei sociale care este o metodă de investigaţie întemeiată pe diferite tehnici de culegere şi de prelucrare a informaţiei, în scopul analizei situaţiei sociale şi economice a persoanelor, familiilor, grupurilor si comunităţilor;
3. Proiectarea intervenției sociale ce vizează elaborarea planului de intervenție ce se bazează pe informațiile detaliate cuprinse în ancheta socială și constă în precizarea a trei elemente principale: etapele, obiectivele şi mijloacele intervenţiei. Procesul de asistare este eşalonat pe etape planificate pe anumite segmente temporale şi este ghidat de obiective operaţionale (exprimate în termenii unor acţiuni concrete). Mijloacele intervenţiei vizează atât resursele umane, materiale şi instituționale implicate, cât şi opțiunile metodologice ale asistentului social.
4. Implementarea planului de intervenție. Se face de către responsabilul de caz și de către diferiții membri ai echipei multidisciplinare, care urmăresc, participă și răspund de implementarea planului individualizat de intervenție în aria acestora de competență.
5. Monitorizarea și închiderea cazului are în vedere gradul de îndeplinire a obiectivelor, capacitatea de realizare a activităților și rezultatele obținute.
Acte necesare
- Cerere;
- Copie acte de identitate / stare civilă;
- Documente medicale ( după caz).
Unde se depun actele
Serviciul Copil Familie si Persoane cu Dizabilități
Baia Mare, b-dul Republicii, nr 70 A
Luni | Marti | Miercuri | Joi | Vineri |
---|---|---|---|---|
08:00 - 16:00 | 08:00 - 16:00 | 08:00 - 16:00 | 08:00 - 17:00 | 08:00 - 15:00 |