INFORMAȚII IMPORTANTE PENTRU CETĂŢENI

Din data de 10 IUNIE 2025, pentru eliberarea cărților electronice de identitate și a cărților de identitate simple, toți cetățenii care împlinesc condiția de vârsta și au domiciliile în municipiul Baia Mare și comuna Dumbrăvița, județul Maramureș, pot depune cererile la Serviciul Evidența Persoanelor - Serviciul Public Comunitar Local de Evidență a Persoanelor al Municipiului Baia Mare, str. Tineretului, Nr. 2A.

PROGRAMAREA în vederea depunerii cererilor pentru eliberarea CĂRȚII ELECTRONICE DE IDENTITATE se va realiza EXCLUSIV ONLINE, prin accesarea portalului HUB Servicii și Informații la nivelul M.A.I. - https://hub.mai.gov.ro/cei/programari

PROGRAMAREA în vederea depunerii cererilor pentru eliberarea CĂRȚII DE IDENTITATE SIMPLĂ se va realiza EXCLUSIV ONLINE, prin accesarea paginii web www.baiamare.ro, secțiunea PROGRAMĂRI ONLINE EVIDENȚA PERSOANELOR

Documentele necesare eliberării cărții electronice de identitate/cărții de identitate simplă, sunt cele prevăzute de legislația în vigoare.

Cetățenii pot solicita eliberarea unei cărți electronice de identitate/cărți de identitate simplă, indiferent de termenul de valabilitate al actualului act de identitate.

Precizăm faptul că prima carte electronică de identitate se eliberează gratuit pentru cetățenii români începând cu vârsta de 14 ani, în limita fondurilor asigurate prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).

Până la noi prevederi, vom continua și preluarea cererilor pentru eliberarea actului de identitate (carte de identitate, carte de identitate provizorie), a cererilor pentru înscrierea în actul de identitate a mențiunii privind stabilirea reședinței, în urma programării pe pagina web www.baiamare.ro, secțiunea PROGRAMĂRI ONLINE EVIDENȚA PERSOANELOR.
   Program Casierii
Str. Gheorghe Şincai, Nr. 37
Luni-Miercuri 0815-1230 | 1300-1500
Joi                     0815-1230 | 1300-1600
Vineri                0815-1230 | 1300-1400

Alegeţi tipul de document pentru care doriţi să vă programaţi:

 
ANUNŢ

 Conform Legii 105/2022, alineatul(9) teza II-a al art.10, certificatele de stare civilă PLASTIFIATE ori modificate sau completate fără drept SUNT NULE.
 
Având în vedere cele de mai sus, NU se vor prelua cererile pentru act de identitate, în condițiile în care certificatele de stare civilă (naștere, căsătorie, deces) sunt plastifiate (înfoliate)
 
 În contextul pregătirilor pentru emiterea cărții electronice de identitate, ÎNCEPÂND CU DATA DE 18.02.2025, TERMENUL DE SOLUȚIONARE A CERERILOR PENTRU ELIBERAREA ACTELOR DE IDENTITATE, ESTE DE 14 ZILE DE LA DATA DEPUNERII ACESTORA (excepție în cazul situațiilor când se impun verificări în teren, când acest termen poate fi depășit). Prin excepție, cetățeanul care se află într-o SITUAȚIE DEOSEBITĂ, CE POATE JUSTIFICA solicitarea eliberării actului de identitate într-un termen mai scurt decât cel menționat mai sus, va fi îndrumat să se adreseze șefului serviciului, sens în care va depune o cerere tip ce-i va fi înmânată la ghișeu, de funcționarul care i-a preluat cererea și documentele..

Vă mulţumim pentru înţelegere.
 
Declarația de primire în spațiu:
Conform HG 295/2021 Art 60 alin. 5 ,,Declarația de primire în spațiu poate fi dată cu cel mult 90 de zile înainte de data depunerii cererii pentru eliberarea actului de identitate la notarul public din țara ori în fața polițistului din structurile teritoriale ale Poliției Române și, cu cel mult 6 luni înainte de această dată, la misiunea diplomatică sau oficiul consular de carieră al României din străinătate ori la autoritățile străine competente. În acest ultim caz, declarația de primire în spațiu va fi prezentată tradusă și legalizată potrivit normelor legale în vigoare..
 

 
Achitarea online a contravalorii actului de identitate:
În cazul achitării online a contravalorii actului de identitate, dovada plății se va lista și se va prezenta la data programării pentru depunerea actelor.
 

 
Notarea in C.F. a unui imobil ca locuință a familiei
- art. 321 alin.(2) prevede că ,,Oricare dintre soţi poate cere notarea în cartea funciară, în condițiile legii, a unui imobil ca locuință a familiei, chiar dacă nu este proprietarul imobilului.”
- art. 322 alin.(1) stabileste că ,,Fară consimțământul scris al celuilalt soț, niciunul dintre soți, chiar dacă este proprietar exclusiv, nu poate dispune de drepturile asupra locuinței familiei și nici nu poate incheia acte prin care ar fi afectata folosinta acesteia”
În cazul în care găzduitorul declară verbal că imobilul a fost înscris în cartea funciară ca locuință a familiei, este necesar consimțământul de primire în spațiu al ambilor soți, care vor prezenta și documentul justificativ (ex.: extrasul de carte funciară)
 

 
Depunerea Cererilor pentru obţinerea actelor de identitate:
Cererile pentru obţinerea actelor de identitate se depun obligatoriu însoţite de documentele specifice fiecarui caz.

Prin urmare documentaţiile incomplete nu vor fi preluate de către lucrătorii de la ghişeu.

Vă rugăm să vă notaţi numărul de telefon pe cerere deoarece vă vom contacta telefonic în cazul în care sunt neconcordanţe la documente.
 

 
Extras CF eliberat de notar valabil doar cu Certif. de conformitate:
EXTRASUL DE CARTE FUNCIARĂ TREBUIE SĂ FIE OBȚINUT CU CEL PUȚIN 30 DE ZILE ANTERIOR DATEI DEPUNERII CERERII.
 
ADEVERINȚA DE LA REGISTRUL AGRICOL TREBUIE SĂ FIE OBȚINUTĂ CU CEL MULT 30 DE ZILE ANTERIOR DATEI DEPUNERII CERERII
 

Se incarca...