Eliberare Carte de Identitate provizorie cetățenilor români cu domiciliul în străinătate, care locuiesc temporar în România

CONFORM ART 74 din HG 1375/2006: Cetatenii romani domiciliati in strainatate, care doresc să intre in posesia unei carti de identitate provizorii, în care sa fie inscrisa resedinţa din România, unde locuiesc temporar se adresează Serviciului de Evidenta Persoanei de pe raza căruia au resedinţa.

Pentru obținerea cărții de identitate se parcurg următorii pași:

Pașii ce trebuie urmați

Depunerea actelor la sediul Biroului de Evidenta Informatizata a Persoanei

Activitatea de depunere a cererilor se va desfășura exclusiv prin programare prealabilă pe site-ul www.baiamare.ro, secțiunea Programări online Evidența Persoanelor . Cetatenii care din diferite motive nu se pot prezenta la data și ora programată, sunt RUGATI INSISTENT să-și anuleze programarea în timp util dând astfel posibilitatea altor cetățeni să beneficieze de programare.

Cererea tip, împreună cu actele necesare se depun personal la sediul Biroului de Evidență Informatizată a Persoanei la data și ora programată.
Cererea se obţine de la ofiţerul de serviciu sau se descarcă de mai jos şi se listează pe o singură foaie A4, faţă-verso; se completează de titular şi se va semna în faţa lucrătorului de la ghişeu.


Ridicarea cărții de identitate.

Cererile pentru eliberarea actelor de identitate se depun personal, iar cartile de identitate se elibereaza titularilor. In situatia in care solicitantul nu se afla in tara, mandatarul va prezenta o procura speciala pe care se afla aplicata fotografia titularului, autentificata de misiunea diplomatica sau oficiul consular de cariera al Romaniei din statul in care se afla solicitantul. In cuprinsul procurii este necesar sa se regaseasca referirea expresa la obiectul mandatului.

Începând cu luna Octombrie, termenul de soluționare a cererilor pentru eliberarea actului de identitate, este de 7 zile lucrătoare de la data depunerii cererii.


Acte necesare

- cererea pentru eliberarea actului de identitate cetăţenilor români cu domiciliul în străinătate şi reşedinţa în România;
- paşaportul, aflat în termen de valabilitate, care atestă statutul de cetăţean român domiciliat în străinătate, original şi copii ale filei informatizate şi ale filelor destinate aplicării vizelor şi ştampilelor autorităţilor de frontieră, precum şi copii ale aceloraşi file ale paşaportului străin, pentru situaţia în care solicitantul a intrat în ţară cu un document de călătorie emis de o autoritate străină;
- certificatul de naştere şi/sau de căsătorie, eliberate de oficiile de stare civilă române, dacă este cazul;
- hotărârea de divorţ definitivă şi irevocabilă, după caz;
- dovada adresei de reşedinţă din România;
- două fotografii mărimea 3/4 cm, având la bază o bandă albă de 7 mm;
- documentul cu care se face dovada achitării contravalorii cărții de identitate (1.00 lei);


Unde se depun actele

Actele se depun la Sediul Serviciului Public Comunitar de Evidenta a Persoanelor Baia Mare – Biroul de Evidenta Informatizata a Persoanei,
Locație: str. Tineretului nr. 2


 
Program preluare/eliberare acte

Programul de primire documente
 

Luni Marti Miercuri Joi Vineri
08:00 - 13:00 08:00 - 13:00 08:00 - 13:00 13:30 - 18:30 8:30 - 12:00

 

Programul de eliberare documente
 

Luni Marti Miercuri Joi Vineri
14:00 - 16:30 14:00 - 16:30 14:00 - 16:30 08:00 - 12:00 12:00 - 16:30
 
 
Pentru mai multe informații contactați Biroul de Evidenţa Informatizată a Persoanei

Telefon: Ghișeu: 0372 624 173; int. 269 | Birou: 0372 624 172; int. 271
Fax: 0372 624 109
Adresa: str. Tineretului nr. 2A(Clădirea Phoenix)
Descarcă fișiere atașate Cerere(se listează față-verso)
   Program Casierii
Str. Gheorghe Şincai, Nr. 37
Luni - Miercuri   08:15 - 15:00
Joi                         08:15 - 16:00
Vineri                    08:15 - 14:00
ANUNŢ

 Având în vedere intrarea în vigoare la data de 1 ianuarie 2022 a prevederilor Legii nr.267/2021pentru completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.41/2016 privind stabilirea unor măsuri de simplificare la nivelul administrației publice centrale și pentru modificarea și completarea unor acte normative, pentru punerea în aplicare în mod unitar a dispozițiilor legale, modificările legislative ce vizează interdicția solicitării copiilor de pe avize sau documente care au fost emise de către instituții publice sau organe de specialitate ale administrației publice centrale nu se aplică și în cazul Instituțiilor locale, rămânând în vigoare obligativitatea prezentării tuturor actelor in format original cât și fotocopie!
De asemenea in Legea 105/2022 la alineatul(9) teza II-a al art.10 s-a stabilit că certificatele de stare civilă plastifiate ori modificate sau completate fără drept sunt nule
.
 

Vă mulţumim pentru înţelegere.
 
Se incarca...