Accesul la informații de interes public

Accesul liber şi neîngrădit al persoanei la orice informaţii de interes public, constituie unul dintre principiile fundamentale ale relațiilor dintre persoane şi autorităţile publice, în conformitate cu Constituția României şi cu documentele internaționale ratificate de Parlamentul României.

Cine poate solicita acest serviciu

Orice persoană, indiferent dacă este sau nu din municipiul Baia Mare, are dreptul să solicite şi să primească în condiţiile Legii 544/2001, informaţiile de interes public deținute de Primăria Municipiului Baia Mare.


Cum procedăm pentru a obține informații de interes public?

Pentru a depune o cerere pentru acces la informații de interes public trebuie respectați următorii pași:


Cererea

Persoana care dorește să formuleze o cerere în baza Legii 544/2001 trebuie să completeze o cerere tip sau una care să respecte următoarele elemente:

a) autoritatea sau instituţia publică la care se adresează cererea;
b) informaţia solicitată, astfel încât să permită autorităţii sau instituţiei publice identificarea informaţiei de interes public;
c) numele, prenumele şi semnătura solicitantului, precum şi adresa la care se solicită primirea răspunsului.

Informațiile de interes public care se comunică din oficiu pot fi obținute direct la Serviciul Relaţii cu Publicul sau prin consultarea site-ului instituției www.baiamare.ro ori a afişierelor din holul Primăriei Municipiului Baia Mare.


Depunerea cererii

A. Cererea poate fi depusă direct la Serviciul Relaţii cu Publicul. Cererea se depune în nume personal sau de un terț, caz în care va fi însoțită de o procură legalizată. Persoanele aflate în străinătate care mandatează pe cineva să le depună o petiţie, vor face acest lucru printr-o procură legalizată pe care o vor anexa cererii.
Solicitantul primeşte un bon de confirmare a depunerii ca şi în cazul unei petiţii obişnuite.

B. Cererea poate fi transmisă:
-prin poştă, adresând plicul către Primăria Municipiului Baia Mare, Strada Gheorghe Şincai nr.37;
- pe e-mail la adresa: cic@baiamare.ro;
- prin fax la numărul de telefon 0262-212332.
În cazul transmiterii prin poştă, e-mail sau fax, solicitantului i se vor aduce la cunoştinţă data şi numărul de înregistrare a cererii.

C. Transmiterea unei solicitări telefonice:
- se pot face solicitări de informaţii de interes public şi telefonic numai în cazul informaţiilor de interes public care se furnizează din oficiu, la numerele de telefon 0372624112 sau 0372624177


Termenele de comunicare a răspunsului

Termenul de răspuns în cazul solicitărilor formulate în scris este de :
a) 10 zile pentru comunicarea informaţiei de interes public solicitate, dacă aceasta a fost identificată în acest termen;
b) 10 zile pentru anunţarea solicitantului că termenul nu a fost suficient pentru transmiterea informaţiei solicitate;
c) 30 de zile pentru comunicarea informaţiei de interes public identificate
d) 5 zile pentru transmiterea refuzului de comunicare a informaţiei solicitate şi a motivării refuzului.

În cazul solicitărilor verbale, răspunsul se primește pe loc dacă informaţia este accesibilă şi se furnizează din oficiu. În cazul în care informațiile solicitate nu sunt disponibile, persoana este îndrumată să completeze o cerere scrisă.

Solicitantul poate urmări stadiul rezolvării solicitării sale telefonic la numerele de telefon 0372624112 sau 0372624177 sau on-line urmând link-ul http://servicii.baiamare.ro/cid_online/, introducând numărul de înregistratre şi CNP/CUI.

Răspunsul poate fi comunicat prin poştă, e-mail sau fax, în funcție de dorința solicitantului.
Copiile după documentele solicitate se ridică de la Direcția Relații Publice din cadrul Primăriei MunicipiuluI Baia Mare, str. Gheorghe Șincai, nr. 37, parter, camera 6.


Modalităţi de contestare a deciziei autorităţii

În cazul în care o persoană consideră că dreptul privind accesul la informaţiile de interes public i-a fost încălcat, aceasta se poate adresa cu reclamaţie administrativă conducătorului autorităţii căreia i-a fost solicitată informaţia.

Persoana care se consideră vătămată în drepturile sale poate depune reclamaţia administrativă în termen de 30 de zile de la luarea la cunoştinţă a refuzului explicit sau tacit al angajaţilor din cadrul autorităţii pentru aplicarea prevederilor Legii nr. 544/2001 şi ale prezentelor norme metodologice.

Răspunsul se transmite persoanei lezate în termen de 15 zile de la depunerea reclamaţiei administrative. Acest răspuns va conţine informaţiile de interes public solicitate iniţial şi, de asemenea, va menţiona sancţiunile disciplinare aplicate în cazul funcţionarului vinovat, în condiţiile legii.

În condiţiile art. 22 alin. (1) din Legea nr. 544/2001, cu modificările şi completările ulterioare, persoana care se consideră vătămată în drepturile sale poate face plângere la secţia de contencios administrativ a tribunalului în a cărei rază teritorială domiciliază sau în a cărei rază teritorială se află sediul autorităţii ori al instituţiei publice. Plîngerea se face în termen de 30 de zile de la data expirării termenului de comunicare a răspunsului prevăzut de lege.

Scutirea de taxa de timbru pentru plângerea la tribunal şi recursul la curtea de apel nu include şi scutirea de la plata serviciilor de copiere a informaţiilor de interes public solicitate.


Program depunere cereri la Serviciul Relaţii cu Publicul
 
Luni Marti Miercuri Joi Vineri
8:00- 15:00 8:00- 15:00 8:00- 15:00 8:00- 16:00 8:00- 14:00
 
 
Persoana responsabilă de primirea solicitărilor în baza Legii nr. 544/2001 Violeta Ardelean - Direcția Relații Publice/Serviciul Relații cu Publicul Adresa: Str. Gheorghe Şincai nr. 37, camera 6, parter Telefon: 0372624112, 0372624177 E-mail: violeta.ardelean@baiamare.ro
Se incarca...