Direcția Creșe

Informații relevante pentru Direcția creșe a DAS Baia Mare

Cine poate solicita acest serviciu

În conformitate cu prevederile art. 1, alin (2) din Legea nr. 263/2007 - Beneficiarii serviciilor acordate de creşe sunt copiii cetăţenilor români cu domiciliul sau reşedinţa în România, iar conform prevederilor art. 1, alin (3) din același act normativ, de serviciile creșelor pot beneficia - şi copiii cetăţenilor altor state sau ai apatrizilor care au domiciliul sau reşedinţa stabilite în România potrivit legii
Art. 21. - (1) din HG nr. 1252/2012 - Înscrierea copiilor în unităţile care oferă servicii de educaţie antepreşcolară se face de regulă la începutul anului şcolar sau, în situaţii deosebite, în timpul anului şcolar, (lunile ianuarie și martie), în ordinea depunerii dosarului şi în limita locurilor disponibile.
Fiecare beneficiar, fie că are domiciliul în Baia Mare, fie în afara localității, se prezintă la creșa unde dorește să fie înscris copilul antepreșcolar și va primi pentru completare un formular de cerere de înscriere tipizat și o listă cu actele care compun dosarul. Cererea se înregistrează pe loc în CID, iar solicitantul este informat pe loc cu privire la numărul de locuri disponibile în creșă, precum și de perioada anului în care acestea pot fi ocupate.


Pașii ce trebuie urmați

ÎNSCRIEREA ÎN CREȘA BAIA MARE
An școlar : 2023 - 2024


  Preluarea cererilor de înscriere se face la sediul Creșei nr. 3 (B-dul Regele Mihai I, nr. 6 A) sau prin e-mail : inscrieri.cresa@baiamare.ro

• PROGRAM ÎNSCRIERI:
intervalul orar 8:00 - 18:00 (luni-joi), respectiv 8:00 - 17:00 (vineri)

ETAPA I DE ÎNSCRIERE : între 15 - 26 iunie 2023
• Colectarea cererilor de înscriere: 15 - 26.06.2023
• Procesarea cererilor de înscriere: 27 - 29.06.2023
• Afişarea listelor cu copiii admişi / respinşi, precum şi numărul locurilor libere, dacă este cazul: 30.06.2023

NOTĂ:
Se poate opta pentru o singură creșă !!!
În limita locurilor disponibile la altă creșă, se va reveni la dosarele nesoluționate în funcție de puntajul obținut în urma aplicării criteriilor de departajare.
Dosarele vor fi admise în funcție de punctajul obținut pe baza criteriilor (punctele se cumulează)


Acte necesare:

Ø DOCUMENTE NECESARE ÎNSCRIERII:

a) copie de pe certificatul de naștere al copilului;
b) copie de pe actele de identitate ale părinților/ reprezentantului legal, după caz, copie a hotărârii/sentinței de plasament sau a sentinței de încredințare în vederea adopției;
c) adeverință de angajat pentru fiecare dintre părinți/ reprezentantul legal sau adeverință privind perioada concediului de creștere și îngrijire copil;
d) alte documente doveditoare care fac obiectul criteriilor generale sau specifice de înscriere și care sunt analizate în timpul procesului de înscriere.

La dosarul de înscriere se adaugă, la începutul anului școlar, următoarele documente:
a) adeverință de la medicul de familie în care se menționează că respectivul copil este sănătos clinic; adeverința este necesară în prima zi de prezentare a copilului în unitatea de învățământ;
b) avizul epidemiologic/dovada de vaccinare, întocmit(ă) conform prevederilor elaborate de Ministerul Sănătății, cu privire la intrarea copilului în colectivitate, eliberat(ă) de medicul de familie al copilului cu maximum 5 zile înainte de a începe frecventarea unității.

Ø ÎNSCRIEREA COPIILOR NOU VENIȚI

Ocuparea locurilor libere, după finalizarea etapei de reînscriere, se va face în ordinea descrescătoare a grupelor de vârstă, respectiv:
- grupa mare (de regulă copii de 2 ani, împliniţi la 31.08.2023)
- grupa mijlocie (de regulă copii de 1,5 ani, împliniţi la 31.08.2023),
- grupa mică (de regulă copii între 6 -15 luni).


Criterii de departajare

CRITERII GENERALE DE DEPARTAJARE:

(conform OME nr. 482/31.V.2023)
a) copilul are vârsta de 2 ani împliniți până la sfârșitul anului calendaristic în curs - 1 punct

b) domiciliul copilului/locul de muncă al unuia dintre părinți/al reprezentantului legal este situat în apropierea unității de învățământ unde părintele/reprezentantul legal depune cererea de înscriere - 1 punct

c) ambii părinți ai copilului/părintele unic/reprezentantul legal ai/al copilului lucrează/părintele prezintă adeverință de reîntoarcere la serviciu, în termen de 30 de zile de la începutul anului școlar sau părintele copilului nu beneficiază de indemnizație pentru creșterea și îngrijirea copilului; situațiile în care părintele/reprezentantul legal face dovada existenței unei activități de tip PFA/S.R.L. se asimilează cu cea a părinților/ reprezentanților legali care lucrează - 1 punct

d) cel puțin unul dintre părinți/reprezentantul legal al copilului urmează o formă de învățământ la zi - 1 punct

e) existența unui document care dovedește că beneficiază de tutelă sau de o măsură de protecție specială stabilită în condițiile Legii nr. 272/2004 privind protecția și promovarea drepturilor copilului, republicată, cu modificările și completările ulterioare - 1 punct

f) existența unui document care dovedește că este în grija unui singur părinte (familie monoparentală) - 1 punct

g) cel puțin unul dintre părinți/părintele unic/reprezentantul legal al copilului se încadrează în una dintre situațiile: (i) pensionat în conformitate cu prevederile legale; (ii) cu certificat de handicap; (iii) șomer, în căutarea unui loc de muncă, cu documente doveditoare de la agenția pentru ocuparea forței de muncă - 1 punct

CRITERII SPECIFICE DE DEPARTAJARE:

a) există o cerere depusă cu o dată anterioară - 2 puncte
b) existența unui frate/a unei surori înmatriculat/înmatriculate în unitatea de învățământ respectivă în anul școlar pentru care se face înscrierea - 1 punct

c) părintele/reprezentantul legal al copilului are un alt copil minor aflat în întreținere (până la nivelul clasei a IV-a a învățământului primar) și/sau un alt copil înmatriculat într-o unitate de învățământ aflată în apropiere - 1 punct


   Program Casierii
Str. Gheorghe Şincai, Nr. 37
Luni-Miercuri 0815-1230 | 1300-1500
Joi                     0815-1230 | 1300-1600
Vineri                0815-1230 | 1300-1400
Se incarca...