Serviciul Administrație Publică Locală

Serviciul Administraţie Publică Locală este structura care pune în aplicare dispoziţiile O.G. nr. 57 din 3 iulie 2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare și al altor acte normative în vederea organizării și desfășurării ședințelor Consiliului Local Baia Mare și ale comisiilor de specialitate ale Consiliului Local Baia Mare.
Compartimente aflate în subordinea Serviciului Administrației Publice Locale

Subordonare

Serviciul Administrație Publică Locală este subordonat Secretarului General al Municipiului


Atribuții Principale

Principalele atribuții ale serviciului sunt cele legate de organizarea și desfășurarea activității Consiliului Local Baia Mare, de activitatea de înregistrare și comunicare dispoziții emise de primar, primire și înregistrare declarații avere și interese ale aleșilor locali.

Principalele atribuții:

• preluarea şi înregistrarea proiectelor de hotărâri iniţiate şi a rapoartelor de la compartimentele de specialitate;
• asigurarea convocării consilierilor locali pentru şedinţele comisiilor de specialitate şi consiliului local;
• preluarea și înregistrarea proiectelor de hotărâri inițiate și a rapoartelor de la compartimentele de specialitate;
• asigurarea convocării consilierilor locali pentru ședințele comisiilor de specialitate și consiliul local;
• redactarea ordinii de zi pentru comisiile de specialitate ale consiliului local;
• redactarea ordinii de zi pentru ședințele consiliului local;
• pregătirea ședințelor comisiilor de specialitate ale consiliului local;
• pregătirea ședințelor consiliului local;
• transmiterea pe suport electronic către consilieri a tuturor materialelor pentru ședințele comisiilor de specialitate și consiliul local;
• comunicarea la comaprtimentul de resort a actelor în vederea aducerii la cunoștință publică a ordinii de zi a ședințelor consiliul local;
• participarea la ședințele comisiilor de specialitate și la ședințele consiliul Local Baia Mare;
• asigurarea distribuirii către membrii consiliului local a materialelor și informărilor necesare îndeplinirii mandatului;
• verificare documentațiilor depuse în susținerea proiectelor de hotărâre;
• redactarea hotărârilor adoptate de către consiliul local;
• efectuarea pontajului de prezență pentru consilierii locali;
• întocmirea și actualizarea evidenței pe suport electronic a hotărârilor adoptate de consiliu local, atât electronic cât și pe suport de hârtie;
• comunicarea hotărârilor în termen, atât la Instituția Prefectului cât și celor interesați;
• transmiterea pentru aducerea la cunoștință publică a hotărârilor cu caracter normativ;
• întocmirea sintezei ședințelor de consiliu;
• întocmirea și sigilarea dosarelor de ședință;
• înregistrarea dispozițiilor primarului;
• conducerea evidenței în registrul special, destinat dispozițiilor primarului;
• asigurarea comunicării si publicitatea dispozițiilor emise de către primar;
• transmiterea în termenul legal a dispozițiilor primarului la Instituția Prefectului Județului Maramureș;
• arhivarea dispozițiilor, îndosarierea, numerotarea și predarea dosarelor la arhivă;
• întocmirea inventarului anual al dispozițiilor în patru exemplare și predarea la arhivă;
• păstrarea în condiții optime a dispozițiilor primarului;
• colaborarea cu Instituția Prefectului Județului Maramureș cu privire la comunicarea și transmiterea dispozițiilor;
• primirea, înregistrarea declaraţiilor de avere şi declaraţiile de interese şi eliberarea la depunere o dovadă de primire;
• punerea la dispoziţia a formularele declaraţiilor de avere şi ale declaraţiilor de interese;
• oferirea de consultanţă pentru completarea corectă a rubricilor din declaraţii şi pentru depunerea în termen a acestora;
• evidenţierea declaraţiilor de avere şi a declaraţiilor de interese în registre speciale cu caracter public, denumite Registrul declaraţiilor de avere şi Registrul declaraţiilor de interese, ale căror modele se stabilesc prin hotărâre a Guvernului, la propunerea Agenţiei Naționale de Integritate;
• asigurarea afişării şi menţinerii declaraţiilor de avere şi ale declaraţiilor de interese pe pagina de internet a instituţiei, în termen de cel mult 30 de zile de la primire, prin anonimizarea adresei imobilelor declarate, cu excepţia localităţii unde sunt situate, adresei instituţiei care administrează activele financiare, a codului numeric personal, precum şi a semnăturii;
• trimiterea la Agenţia Națională de Integritate, în vederea îndeplinirii atribuţiilor de evaluare, copii certificate ale declaraţiilor de avere şi ale declaraţiilor de interese depuse şi câte o copie certificată a registrelor speciale în termen de cel mult 10 zile de la primirea acestora;
• întocmește, după expirarea termenului de depunere, o listă cu persoanele care nu au depus declaraţiile de avere şi declaraţiile de interese în acest termen şi informează de îndată aceste persoane, solicitându-le un punct de vedere în termen de 10 zile lucrătoare;
• acordarea de consultanţă referitor la conţinutul şi aplicarea prevederilor legale privind declararea şi evaluarea averii, a conflictelor de interese şi a incompatibilităţilor şi întocmirea de note de opinie în acest sens, la solicitarea persoanelor care au obligaţia depunerii declaraţiilor de avere şi a declaraţiilor de interese.
• Transmiterea la Agenţia Națională de Integritate a listei definitive cu persoanele care nu au depus în termen sau au depus cu întârziere declaraţiile de avere şi declaraţiile de interese, însoţită de punctele de vedere primite;
• dacă, în termen de 10 zile de la primirea declaraţiei de avere şi a declaraţiei de interese, sesizează deficienţe în completarea acestora, recomandarea, în scris, pe bază de semnătură sau scrisoare recomandată, persoanei în cauză rectificarea declaraţiei de avere şi/sau a declaraţiei de interese, în termen de cel mult 30 de zile de la transmiterea recomandării. Rectificarea declaraţiei poate fi iniţiată şi de către persoanele prevăzute mai sus, în termen de 40 de zile de la depunerea iniţială. Declaraţia de avere şi/sau declaraţia de interese rectificată pot/poate fi însoţite/însoţită de documente justificative; declaraţia de avere şi/sau declaraţia de interese depuse/depusă, împreună cu documentele justificative, se trimit/se trimite de îndată Agenţiei Naționale de Integritate, în copie certificată;
• alte sarcini stabilite de primar, secretarul general și consiliul local.


Contact Serviciul Administraţie Publică Locală - Şef serviciu Codreanu-Grad Cosmina Adresa: str Gh. Şincai nr. 37, etaj II, cam. 20 Telefon: 262 211 001, 0262 211 002, int. 247; 0372 624 178

Cele mai accesate servicii publice

Lista tuturor serviciilor publice este disponibilă în secțiunea Servicii Publice
Evidența populației Eliberarea carții de identitate, Viza de flotant...
Stare civilă Nașteri, căsătorii, decese, divorțuri...
Înregistrare mijloace de transport Obținere certificat de înregistrare a motoscuterului, mopedului sau vehiculului
Se incarca...