Viza de flotant

Menţiunea de stabilire a reşedinţei ( viza de flotant) se acordă pentru perioada solicitată, dar nu mai mare de un an, şi are valabilitate pe timpul cât persoana locuieşte în mod efectiv la adresa declarată ca reşedinţă. La expirarea acestui termen, persoana poate solicita înscrierea unei noi menţiuni de stabilire a reşedinţei.
Resedinta este locuinta care, spre deosebire de domiciliu, nu este statornică sau principală si se înscrie în actul de identitate la cererea persoanei fizice care locuieşte mai mult de 15 zile la adresa la care are locuinţa secundară.

Cine poate solicita acest serviciu

Persoana care locuiește mai mult de 15 zile la adresa la care are locuința secundară, locuința fiind pe raza municipiului Baia Mare.


Pașii ce trebuie urmați

Pentru a obține viza de flotant se parcurg următorii pași:


Depunerea actelor la sediul Biroului de Evidența Informatizată a Persoanei

Cererea tip, împreună cu actele necesare se depun personal la sediul Biroului de Evidență Informatizată a Persoanei.


Ridicarea cărții de identitate cu viza de flotant

Termenul de eliberare a cartii de identitate cu viza de flotant este de 15 - 30 zile de la data depunerii actelor cu posibilitatea prelungirii termenului cu încă 15 zile cu semnătura şefului serviciului.
Ridicarea cărții de identitate se poate face doar de titularul ei.

Menţiunea de stabilire a reşedinţei ( viza de flotant) se acordă pentru perioada solicitată, dar nu mai mare de un an, şi are valabilitate pe timpul cât persoana locuieşte în mod efectiv la adresa declarată ca reşedinţă. La expirarea acestui termen, persoana poate solicita înscrierea unei noi menţiuni de stabilire a reşedinţei.


Acte necesare

• cererea pentru inscrierea in actul de identitate a mentiunii privind stabilirea resedintei;

• actul de identitate al solicitantului;

• certificatele de nastere ale copiilor sub 14 ani care isi stabilesc resedinta cu solicitantul, original si copie;

• documentul cu care se face dovada adresei de resedinta, original si copie;
• timbru fiscal sau chitanta reprezentand contravaloarea taxei extrajudiciare de timbru in valoare de 5 lei;
• actul de identitate al gazduitorului.
In situatia in care gazduitorul nu se poate prezenta la serviciul public comunitar de evidenta a persoanelor, declaratia de primire in spatiu poate fi consemnata la notarul public, la misiunea diplomatica sau oficiul consular al Romaniei din strainatate, ori in fata politistului de ordine publica din cadrul unitatii de politie pe a carei raza teritoriala este situat imobilul.

Daca spatiul de locuit apartine unor institutii sau societati comerciale, solicitantul va prezenta si un document emis de consiliul de adiministratie in care sa se precizeze ca acesta este de accord cu stabilirea resedintei la adresa respectiva sau un contract de inchiriere dat in forma autentică.
Minorii, cu exceptia celor cazati in internatele scolilor sau liceelor, se vor prezenta insotiti de unul dintre parinti sau alt reprezentant legal.

Contravaloarea actelor de identitate, cat si taxa de timbru se achita la Direcţia de Venituri a Primăriei Municipiului Baia Mare din str. Crisan nr. 2 sau la Biroul Unic, str. Școlii nr. 1A.


Unde se depun actele

Actele se depun la Sediul Serviciului Public Comunitar de Evidenta a Persoanelor Baia Mare – Biroul de Evidenta Informatizata a Persoanei,
Locație: str. Tineretului nr. 2


 
Program preluare/eliberare acte

Programul de primire documente
 

Luni Marti Miercuri Joi Vineri
08:30 - 12:00 08:30 - 12:00 08:30 - 12:00 14:00 - 18:30 -

 

Programul de eliberare documente
 

Luni Marti Miercuri Joi Vineri
14:00 - 16:30 14:00 - 16:30 14:00 - 16:30 08:30 - 12:00 13:00 - 16:30
 
 
AUDIENTE Sef Birou- in fiecare zi de LUNI si MIERCURI a saptamanii intre orele 10:30 - 12:00, camera 72
Pentru mai multe informații contactați Biroul de Evidenta Informatizata a Persoanei Adresa: str. Tineretului nr. 2 Telefon: 0262 207 960; 0262 207 964
Ți-a fost de folos această pagină?
   
Se incarca...